در روز عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی» در جهان طنین‌انداز شد

آیت الله ملکوتی گفت: برخی نقل می‌کنند زمانی که امام حسین‌(ع) در روز عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی؟» را بر زبان جاری کرد تمام جهانیان این صدا را شنیدند و باید به کمک حضرت می‌رسیدند.

در روز عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی» در جهان طنین‌انداز شد
آیت‌الله علی ملکوتی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برخی نقل می‌کنند زمانی که امام حسین‌(ع) در روز عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی؟» را بر زبان جاری کرد تمام جهانیان این صدا را شنیدند و باید به کمک حضرت می‌رسیدند که البته این تعبیر استعاره است و آن طور نبوده که امام(ع) آن ندا را بگوید و همه با گوش ظاهر این صدا را بشنوند.
وی با بیان اینکه شنیدن با ضمیر باطنی و عرفان درونی از شنیدن با گوش ظاهر متفاوت است، افزود: همه فطرت‌های پاک و سرشت‌های صحیح انسانی توجه دارند که در صورت مبارزه حق و باطل باید در سمت حق بایستند و با باطل مبارزه کنند، به تعبیری انسان های پاک ضمیر به سمت حق‌، راستی و درستی متمایلند و از انحطاط، نادرستی و پلیدی بدورند.

وی ادامه داد: موضوعی برای انسان تکلیف می‌آورد که با گوش ظاهر صدا و قیام را شنیده باشد و کسانی که با گوش ظاهر ندای امام(ع) را نشنیده‌اند در واقعه کربلا تکلیفی نداشته و در مقابل یا کنار حضرت سیدالشهدا علیه السلام به شمار نمی‌روند.






انتهای پیام/
برچسب ها: کربلا ، امام حسین ، عاشورا ، فطرت ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار