معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

سند حاشیه نشینی در سیستان وبلوچستان تدوین شود

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سند حاشیه نشینی باید در سیستان و بلوچستان تدوین شود تا بتوان از تمام ظرفیت ها برای رفع این معضل استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ محمدرضا واعظ مهدی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان افزود: رفع حاشیه نشینی، کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی اولویت اصلی برای برخی عقب ماندگی ها در این استان به حساب می آید که در این سفر به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: سرکشی از 44 واحد آموزشی در جنوب سیستان و بلوچستان نشان از آن دارد که متاسفانه افت تحصیلی در بین دانش آموزان پایه اول و دوم در این استان زیاد است.

واعظ مهدی بیان کرد: همه در نظام جمهوری اسلامی باید از نعمت سواد برخوردار باشند و فردی به دلیل بی سوادی از رشد اجتماعی و فرهنگی محروم نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: 96 هزار کودک در این استان بازمانده از تحصیل هستند.

علیرضا نخعی ادامه داد: برنامه ریزی نهادها و دیگر دستگاه های عضو شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان این است که همه این کودکان به کلاس های درس بازگردند و در این راستا امسال در قالب یک اقدام ویژه تلاش در راه اندازی نهضت جذب کودکان بازمانده از تحصیل داریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.