تکمیل آزمایشات سلاح لیزری جنگنده‌های فراصوت آمریکا

شرکت لاک‌هید مارتین از تکمیل 60 آزمایش برجک لیزر برای هواپیماهای جنگی فراصوت خبر داد.

تکمیل آزمایشات سلاح لیزری جنگنده‌های فراصوت آمریکابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال گذشته شرکت لاک‌هیدمارتین آزمایش یک برجک لیزر تاکتیکی را برای هواپیماهای جنگی آینده آغاز کرد. پس از 60 پرواز آزمایشی، اکنون این شرکت اعلام کرده که قابلیت هدف‌گیری 360 درجه سیستم برجک تائید شده است و اینکه فناوری مذکور یک گام دیگر به سوی نصب بر روی هواپیماهای تاکتیکی با سرعت نزدیک فراصوت نزدیک شده است.

لیزرها عموما مانند میله‌های صاف نور تصور می‌شوند که هوا میشکافند، اما خود هوا یکی از بزرگترین معضلات لیزر است. برای مثال، تلاطم هوا باعث تحریف و پراکندگی پرتوهای لیزر می‌شود.

این امر بدان معنی است که در سرعت نزدیک فراصوت، تاثیر تلاطم بحدی بد است که یک سلاح لیزری تنها قادر خواهد بود مسیر مستقیمش را هدف قرار دهد.

لاکهید مارتین برای جلوگیری از این امر از برجک کنترل پرتو ایروانطباقی ایرواپتیک (ABC) رونمایی کرد. این فناوری که برای سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی (دارپا) و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا (AFRL) ساخته شده، از یک سیستم جبران نور شامل مجموعه‌ای از آینه‌های تغییرشکل دهنده و فناوری ایرودینامیک و کنترل جریان برای تغییر لیزر و جبران تلاطم استفاده می‌کند. این امر به لیزر، قابلیت هدف‌گیری 360 درجه را می‌دهد از این رو می‌تواند اهداف ورودی را از هر جهت شکار کند.

به گفته لاک‌هید مارتین، 60 آزمایشی که از سال 2014 تاکنون با استفاده از یک لیزر نیروی پائین نصب شده بر روی جت تجاری دو موتوره به عنوان پلت‌فرم آزمایش سرعت کروز انجام شده است، توانایی کارکرد این برجک را در همه جهات تائید کرده است. یافته‌های این آزمایشات توسط دارپا و آزمایشگاه AFRL برای تامین نیازهای آینده سیستم‌های سلاح لیزری با سرعت فراصوت و نزدیک فراصوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.