المیادین گزارش داد:

غرب از مرحله توافق هسته‌ای عبور کرد؛ مرحله بعدی حل بحران سوریه

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد غرب با عبور از مرحله توافق هسته‌ای با ایران اکنون بحران سوریه را در رأس اولویت‌های خود دارد.

غرب از مرحله توافق هسته‌ای عبور کرد؛ مرحله بعدی حل بحران سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: توافقنامه هسته‌ای در مجلس ایران، پارلمان اروپا و کنگره آمریکا به تصویب رسیده است. این توافقنامه اکنون مورد قبول همه طرف ها واقع شده است و مجازات های وضع شده از سوی اروپا و آمریکا علیه ایران در انتظار لغو شدن هستند.

در ادامه این گزارش اظهارات آقای "علی اکبر صالحی،" رئیس سازمان انرژی اتمی پخش شد که گفت: براساس این توافقنامه اقدام به کار عملیاتی می کنیم و شمار سانتریفیوژها را در نطنز و فردو تا حد مورد توافق کاهش می دهیم و بخشی از تاسیسات اراک را تغییر می دهیم. ما برای این اقدامات آماده ایم و می توانیم ظرف دو ماه آن را انجام دهیم.

خبرنگار المیادین افزود: همزمانی تاریخ اجرایی شدن توافق هسته‌ای با تحرکات گسترده دیپلماتیک در تهران غیر مترقبه و تصادفی نیست. سفر هیئت های غربی به تهران متوقف نمی شود و طرف های مختلف در این دیدارها در حال ترسیم برنامه های آینده هستند. 

"علی شمخانی،" دبیر شورای عالی امنیت ملی در این خصوص گفت: همه طرف ها به خوبی می دانند که این توافقنامه با دقت و گام به گام اجرا می شود و هیچ یک از طرف ها به طرف های دیگر اعتماد ندارد. 

خبرنگار این شبکه افزود: به نظر می رسد غرب پس از مرحله توافق هسته ای به دنبال راه حلی برای مقابله با تروریسم است که گسترش آن نگران کننده شده است. بنابراین غرب از مرحله توافق هسته ای با ایران عبور کرده و اکنون به نظر می رسد بحران سوریه در صدر برنامه هایش قرار دارد.

سؤالی که باقی می ماند این است که این توافق هسته ای چه وقت زمینه دستیابی به راه حلی برای بحرانهای منطقه را فراهم می کند؟

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار