زیبایی به چه قیمتی؟

هر انسانی خواهان زیبایی است اما باید برای این زیبایی بهای آن را هم بپردازد.

دکتر ناصر مرادی جراح زیبایی بینی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از افراد به علت زیبایی، انحراف بینی و... تصمیم به جراحی پلاستیک و زیبایی بینی می‌گیرند ولی پس از جراحی پلاستیک مراقبت‌هایی باید فرد انجام دهد تا مشکلی برایش به وجود نیاید.

وی ادامه داد: بعد از ساعت های ابتدایی پس از جراحی، خونریزی جزئی از کنار پانسمان بینی بسیار طبیعی است و در این مواقع میتوان به کمک کاغذی مرطوب صورت بیمار را تمیز کرد و گاهی هم در ساعات اولیه پس از به هوش آمدن بیمار احساس گلودرد می‌کند که این هم به دلیل اثر لوله بیهوشی می‌باشد.

این جراح پلاستیک با اشاره به موقتی بودن کبودی دور چشم بیان کرد: در بعضی از بیماران به علت وسعت زیاد اقدامات جراحی در قسمت استخوانی بینی، ممکن است دور چشم نمایان شود که هیچ نگرانی ندارد حتی برای کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ روی چشم ها استفاده می‌شود البته گاهی هم بعد از جراحی احساس ضعف خفیف می‌کند که طبیعی است و با خوردن مایعات می‌توان قوت خود را به دست آورید.

مرادی افزود: در طی چند هفته پس از عمل به علت جمع شدن و خشک شدن ترشحات در داخل بینی ممکن است تنفس مشکل شود برای رفع این مشکل بیمار می‌تواند روزانه در چند نوبت محلول سرم نمکی را با استفاده از یک سرنگ بیست سی‌سی بدون سوزن در بینی خود بریزد تا بدون اینکه چسب خیس شود راحت بتواند تنفس کند.

وی در مورد طرز خوابیدن ابن افراد بیان کرد: در هنگام خوابیدن نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود.

این جراح پلاستیک در مورد تغذیه فرد در هفته های نخست افزود: باید از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارد پرهیز کرد. همچنین از غذاهای شور و پر از ادویه‌جات تند و محرک در طی این مدت پرهیز شود. بهتر است دراین روزها پس از جراحی از مایعاتی همچون آب‌کرفس، آناناس، سوپ و ..... مصرف شود.

وی در مورد حالت های مختلف فرد اذعان داشت: این افراد حتی در هنگام عطسه و یا سرفه با دهان بسته، از خنده‌های زیاد و عمیق نیز اجتناب کنند.

دکتر مرادی گفت: بسیاری از بیماران چند هفته پس از عمل جراحی در حالی که هنوز ورم بینی به طور کامل ‌فروکش نکرده است با نگاهی دقیق ساعت‌ها در مقابل آینه بینی خود را نگاه می‌کنند که هنوز ورم‌ها یا بی‌تقارنی‌های طبیعی به صورت عیب جلوه می‌کند و این موضوع باعث نگرانی خیلی از این افراد می‌شود اما برای اظهار نظر نهایی در مورد نتیجه‌ی عمل ‌دست کم باید 3سال صبر کرد و هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
زیباییهای خداوند را قدر بدانیم تا گرفتار نشویم
آخرین اخبار