پایگاه خبری دموکراسی ناو:

پس از تغییر تاریخی در روابط با کوبا و ایران، آیا اوباما به دهه‌ها حمایت از اسرائیل پایان خواهد داد؟

به باور یک حقوقدان، فلسطینی‌ها برای حل مشکل سرزمین‌های اشغالی نیازمند اتحاد هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه تحلیلی Democracynow نوشت: رژیم صهیونیستی درخواست فرانسه برای استقرار ناظران بین المللی در مسجدالاقصی را رد کرد. ایالات متحده از مقامات ارشد طرف‌های درگیری‌ در سرزمین‌های اشغالی خواست برای جلسه‌ای در روزهای آینده پای میز مذاکره بیایند. پس از شکسته شدن یخ روابط کوبا و آمریکا، و همچنین حصول توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، برخی به تغییرات مشابه در روابط رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها با دخالت اوباما امیدوار هستند. اوباما 15 ماه دیگر، سکان ریاست جمهوری آمریکا را تحویل خواهد داد.

در ادامه این مطلب آمده است: آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اوباما رابطه با کوبا را تغییر داد و توانست با فشار زیاد، توافق هسته‌ای با ایران را محقق کند. اما آیا چنین اتفاقی برای روابط فلسطین و رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد؟

جمیل داکوار، یک وکیل حقوق بشر فلسطینی در اینباره معتقد است: ما شاهد آن بودیم که اوباما توانست با فشار، توافق هسته‌ای ایران و سایر حوزه‌های سیاست خارجی را به سرانجام رساند. اما متاسفانه موضوع فلسطین در اولویت آمریکا قرار ندارد؛ زیرا واشینگتن از رژیم صهیونیستی حمایت مالی و سیاسی می‌کند. به همین دلیل معتقدم فلسطینی‌ها نیازمند اتحاد هستند. 22 سال از مذاکرات فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در اسلو می‌گذرد و رهبران فلسطینی باید از شکست اسلو درس بگیرند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار