وزیر نفت ایران دلالان نفتی را «انگل‌فاسد» خطاب کرد

متاسفانه اظهارات نچندان مودبانه بیژن نامدار زنگنه در مراسم آغاز به کار کنفرانس نفت و نیرو در تهران، از سوی خبرگزاری فرانسه بازتاب بدی پیدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،خبرگزاری فرانسه (AFP) به اظهارات نه‌چندان مودبانه بیژن نامدار زنگنه در یک کنفرانس رسمی بین المللی درباره واسطه ها و دلالان نفتی واکنش نشان داد و نوشت: " وزیر نفت ایران دلال‌ها را انگل فاسد خطاب کرد"
 
 
این خبرگزاری با توصیف سخنان زنگنه به "حمله سوزنده" به واسطه ها در وزارت نفت نوشت: " وی دلالان نفتی را انگل هایی خطاب کرد که قصد مکیدن خون ملت را دارند. این در حالی است که درپی افشا شدن یکسری رسوایی مالی که در آن واسطه ها با همکاری دولت قصد دورزدن تحریم ها را داشتند، عده ای به زندان افتاده اند."
 
 
خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به توافق هسته ای نوشت: " اظهارات وی تنها یک روز پس از تصمیم آمریکا و اروپا برای برداشتن تحریم های ایران به تبع توافق هسته ای مطرح می شود که اتفاقا با افزایش اقدامات ایران برای جذب غول های نفتی خارجی به ایران مصادف شده است."
 
 
"لغو تحریم ها می تواند درب های بسته به روی ایران باز کند که دارای بزرگترین ذخایر ترکیبی نفت و گاز جهان است. زنگنه به شرکت های خارجی هشدار داد که فقط و مستقیما با وزارتش برای دستیابی به بازار انرژی ایران تماس برقرار کنند تا اینکه بخواهند به سراغ شخص سوم بروند."
 
 
خبرگزاری فرانسه درباره مفسدان اقتصادی نوشت: "یکی از این افراد بابک زنجانی است که در حال حاضر به اتهام اختلاس 2.8 میلیارد دلاری در دولت قبلی درحال محاکمه است. وی حتی ممکن است در صورت محکومیت، اعدام شود"


وزیر نفت ایران دلالان نفتی را «انگل‌فاسد» خطاب کرد


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار