همدان؛

شناسایی 52 واحد آلاینده آب وهوایی در استان همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:طی یک سال گذشته 52 واحد آلاینده آب و هوا در استان شناسایی شد که 26 واحد آلاینده هوا هستند .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمدرضا محمدی گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری نیز، 244 مورد خروجی ذرات و گازها از دودکش واحدهای صنعتی اندازه گیری شد که واحدهای آلاینده اخطاریه دریافت کردند و تعدادی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

حفظ هوای پاک موضوعی است که از 10 سال پیش در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه مورد توجه قرار گرفت  و متوسط مصرف روزانه هوا توسط هر انسان 15 کیلوگرم است و این در حالی که متوسط مصرف روزانه غذا برای هر انسالن  یک و نیم کیلوگرم و آب 2 و نیم کیلو گرم است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در شهر همدان 37 روز وضعیت هشدار در سال 92 و 4 روز وضعیت هشدار در سال 93 داشته ایم و در 6ماهه اول سالجاری 3 روز هشدار را سپری کرده ایم.

محمدی افزود: طی 6 ماهه اول سالجاری شهرستان همدان با 3 روز هشدار بهترین وضعیت و اسدآباد یا 17 روز هشدار آلوده ترین شهر استان بوده اند.

وی با بیان اینکه شهر ملایر بیشترین تغییرات آلودگی هوا را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است افزود: این شهر در 6 ماه اول سال 93 وضعیت هشدار نداشته و در 6 ماهه اول سال گذشته نیز 3 روز وضعیت هشدار را تجربه کرده است اما در نیمه نخست امسال 16 روز وضعیت هشدار را در شهر ملایر داشته ایم.

وی با بیان اینکه 5 ایستگاه سنجش وضعیت هوا دراستان فعال است بیان کرد: شهرستان های نهاوند، ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ و همدان از این ایستگاه ها برخوردار هستند که وضعیت آلودگی هوا را 5 حالت خوب، آلودگی کم، ناسالم برای گروه های حساس، خیلی ناسالم و خطرناک نشان می دهند.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: همدان ، شناسایی ، واحد ، آلاینده ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.