ساری؛

صادرات گل و گیاهان زینتی از تنکابن به خارج از کشور

بیش از 18 هزار گلدان گل و گیاهان زینتی از شهرستان تنکابن به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: در راستای صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور، در هفته گذشته بیش از 18 هزار گلدان گل و گیاه زینتی به ارزش 10 هزار دلار از شهرستان تنکابن به کشور ترکمنستان صادر شد.

نریمان اوجانی از صادرات بیش از هفتصد و پنجاه هزار اصله گلدان از این شهرستان به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به ارزش 570 هزار دلار در سال گذشته خبر داد.

برداشت میوه های رسیده برای مدیریت و کنترل آفت مگس ميوه مديترانه ای باغداران برای مدیریت و کنترل آفت مگس ميوه مديترانه ای میوه های رسیده را برداشت کنند.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ساری گفت: باغداران برای مدیریت و کنترل آفت مگس ميوه مديترانه ای کلیه میوه های رسیده را برداشت نمايند.

طهمورث قاسم نژاد افزود: با توجه به افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای در تله های ردیابی و مشاهده خسارت روی انواع مرکبات، ضروری است باغداران جهت جلوگیری از خسارت و مدیریت در کنترل آفت نسبت به برداشت کلیه میوه های رسیده و نصب تله های جلب کننده در باغات به منظور کاهش جمعیت مگس و همچنين جمع آوری و دفن میوه های آلوده و ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتی متری خاک اقدام نمايند.

به گفته وی؛ در صورت لزوم انجام مبارزه به روش طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات به نسبت 3 لیتر به همراه 200 سی سی حشره کش مالاتیون در 97 لیتر آب روی تنه و قسمت جنوبی سرشاخه ها و تکرار طعمه پاشی 7 تا 10 روز یا پس از هر بارندگی انجام شود.

قاسم نژاد یادآور شد: باغداران جهت کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: صادرات ، گل ، گیاه ، زینتی ، تنکابن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.