ابراز امیدواری کری درباره نتایج مثبت دیدار با نتانیاهو و محمود عباس

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به نتایج گفتگوهای آتی خود با مقامات فلسطینی و صهیونیست ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا؛ "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، ابراز امیدواری کرد مذاکرات آتی با سران رژیم صهیونیستی و فلسطین، موجب گشایش در فضای نفس گیر سیاسی فعلی همزمان با از سرگیری ناآرامی ها در این منطقه شود.
 
"جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد کری روز پنجشنبه با "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برلین، و آغاز هفته آینده با "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در امان دیدار خواهد کرد.
 
وی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است با توجه به خشونت های موجود، این دیدارها و تلاش برای یافتن راههایی به منظور توقف خشونت و آرام کردن اوضاع از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
کربی افزود: همچنین این دیدارها برای تلطیف فضای نفس گیر سیاسی موجود و فراهم کردن امکان پیشرفت واقعی و ملموس در جهت پایان دادن به خشونت ها لازم است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی تلطیف این فضای سیاسی گفت: تلاش خواهیم کرد تا حدی موجب آرامش اوضاع و دستیابی به توافقی شویم که موجب تقویت امنیت و ثبات شود.
 
وی بار دیگر بر درخواست کری از هر دو طرف برای اجتناب از تحریک ناآرامی ها تاکید کرد، اما از محکوم کردن ادعای غیرمنتظره نتانیاهو مبنی بر اینکه یک رهبر فلسطینی الهام بخش آلمان نازی در بروز واقعه هولوکاست بوده است، خودداری کرد.
 
نتانیاهو روز سه شنبه مدعی شد "آدولف هیتلر،" دیکتاتور آلمان نازی، قصد نابودی یهودیان اروپا را نداشت تا اینکه با حاج "امین الحسینی،" مفتی اعظم بیت المقدس، که یک ملی گرای فلسطینی بود دیدار کرد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار