مشهد؛

"همچون اسماعیل"، اولین مستند نیشابوری فاجعه منا ساخته شد

مستند «همچون اسماعیل» با موضوع فاجعه جانسوز منا و جان باختن بیش از 50 نفر از مهاجران الی الله نیشابوری توسط فاطمه عصار، فیلم ساز جوان خراسانی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نیشابور و فیروزه از ساخت مستند «همچون اسماعیل» توسط فاطمه عصار با موضوع فاجعه جانسوز منا خبر داد و گفت: بانوی فیلمساز جوان از هنرمندان متعهد و بسیجی و داستان نویس شهرستان نیشابور است که جایزه بخش ویژه جشنواره فیلم اختران را در سالهای گذشته از آن خود کرده است.

موسی نوکاریزی افزود: مدت زمان این فیلم مستند، 30 دقیقه است و با موضوع جان باختن بیش از 50 حاجی نیشابوری در فاجعه مناست.

وی تاریخچه آل سعود و اتحاد میان سران عربستان و فرقه وهابیت و جنایات آل سعود از جمله فاجعه منا را داستان مستند عنوان کرد و گفت: جلیل حسنی روایتگری این فیلم مستند، پروانه حاجی‌تیموری تصویر برداری و تدوین این کار را منیره عصار با شعری از علی عادلی برعهده داشتند.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نیشابور و فیروزه تصریح کرد: شهرستان نیشابور با داشتن بیش از 50 نفر مهاجر الی الله از مجموع جان باختگان کشور در حادثه منا 11 درصد جان باختگان این بزرگترین فاجعه ربع قرن را به خود اختصاص داده است.

فاطمه عصار پیش ازین فیلم های کوتاه "جنون شیطان” و ” بعد از بینایی” را تولید کرده است؛ فیلمهایی که درخارج از کشور نیز به اکران درآمده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.