سهم غیر قابل افزایش بازار منطقه و جهان به سلول های بنیادی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری گفت: سهمی که از بازار منطقه و جهان به سلول های بنیادی و درمان ان اختصاص می‌یابد غیر قابل افزایش است.

‌امیرعلی ‌حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سهم بازار منطقه و جهان به سلول های بنیادی و درمان بیماری ها با این روش اظهار کرد: سهمی که از بازار منطقه و جهان به سلول های بنیادی و درمان این روش با بیماری ها اختصاص می‌یابد غیر قابل افزایش است و تاکنون 11کشور مختلف جهان برای درمان بیماری ها به ایران آمده‌اند و در نوبت های طولانی منتظر مانده‌اند.

وی در ادامه افزود: بیمارانی که از خارج کشور وارد ایران می‌شوند باید زیر ساخت های ان ها درست باشد و از قسمت های مختلف باید همکاری لازم به عمل آید تا توریست درمانی در کشور انجام شود.

‌حمیدیه تأکید کرد: اگر در این حوزه سرمایه گزاری شود قطعا حضور بیماران خارجی برای دریافت این خدمات به شدت افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری تصریح کرد: در حوزه سلول های بنیادی خون ساز کشور کاملا بی‌نیاز از دنیای دیگر هستیم و نه تنها بیماران ایرانی را به این روش درمان می‌کنیم بلکه بسیاری از کشورهای دیگر برای استفاده از پیوند سلول های بنیادی به ما مراجعه می‌کنند.

‌حمیدیه عنوان کرد: سلول های بنیادی دارای انواع و اقسام هستند آن ها نیز درمان گرفتن ‌تأییدیه های مختلف هستند در کشور ما سازمان غذا و دارو مجوز مربوطه را صادر می‌کند تا آن محصول در کشور قابل استفاده باشد.

‌حمیدیه بیان کرد: خوشبختانه پیوند سلول های بنیادی خون ساز در کشور ما امر تازه‌ای نیست و بیماران ایرانی برای دریافت این روش نیاز به خارج شدن از کشور را ندارند و در کشور انواع روش های مدرن ایرانی خون ساز در حال انجام است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرمایه ، سلول ، بنیادی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار