بلومبرگ خبر داد:

اریکسون و اسکانیا آماده سرمایه گذاری در ایران

بلومبرگ نوشت درصورت لغو تحریم‌های تهران، بانک ها و بزرگترین شرکت‌های سوئدی درنظر دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

اریکسون و اسکانیا آماده سرمایه گذاری در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ نوشت: درصورت لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران بعد از توافق هسته ای با قدرت های جهانی، بانک ها و بزرگترین شرکت های سوئدی از جمله شرکت مخابراتی اریکسون و شرکت تولید کننده کامیون و اتوبوس اسکانیا درنظر دارند در ایران سرمایه گذاری کنند.

 هانس آکه دانیلسون، سخنگوی اسکانیا، در تماسی تلفنی گفت:« اگر تحریم ها علیه ایران برداشته شود ما آماده ایم. ایران می تواند بازاری قابل توجه برای اسکانیا باشد.»

کارین هالستان، سخنگوی اریکسون، نیز از طریق پست الکترونیکی گفت این شرکت برای بیش از 100 سال مشتریانی در ایران داشته است و درنظر دارد در حین نظارت بر تحولات بعد از توافق هسته ای ایران، فرصت های این کشور را بررسی کند.

دست کم ده هیئت تجاری اروپایی از جمله از کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا از زمان امضای توافق هسته ای ایران در ماه ژوئیه (تیر) از ایران دیدن کرده اند. 

یلوا برگ، مدیر اجرایی گروه لابی دولتی و صنعتی بازرگانی سوئد، گفت: شرکت های چند ملیتی سوئدی فرصت هایی را در حوزه های سلامت، حمل و نقل، زیرساختی، فناوری و انرژی مدنظر دارند.

برگ گفت ایران قبل از اعمال تحریم ها برای سال های متمادی یک صادرکننده بزرگ به سوئد بود. همه شرکت های چند ملیتی در سوئد می گویند گروه «بیگ 10 » بعلاوه برخی گروههای دیگر علاقه مند به حضور در این بازار در کوتاهترین زمان ممکن هستند. نمایندگان این گروه درنظر دارند احتمالا در ماه دسامبر برای ارزیابی شرایط ایران به این کشور سفر کنند.

وی افزود: حدود 200 سرمایه گذار سوئدی این هفته به منظور دریافت اطلاعاتی درباره فرصت های منطقه از جمله ایران در دوبی به سرمی برند.

دانیلسون از اسکانیا گفت: «ایران پنج یا شش سال پیش یکی از پنج بازار بزرگ برای اتوبوس های این شرکت بوده است.»

صادرات سوئد به ایران در سال 2005 هفت میلیارد و نهصد میلیون کرون (نهصد و پنجاه و یک میلیون دلار) بوده است.

نیلسون گفت: «ما برای گسترش فعالیت مان در ایران بسیار تلاش می کنیم و لغو تحریم ها اتفاق قابل ملاحظه ای برای ما به حساب می آید.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار