کرمان؛

تمام تحقیقات علمی پزشکی باید کد اخلاق در پژوهش را دریافت کنند

دبیر کمیته ملی اخلاق و پژوهشهای وزارت بهداشت گفت: طرح کد ملی اخلاق در پژوهش از ابتدای امسال توسط وزارتخانه ابلاغ شده و در سراسر کشور در حال اجرا است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان کرمان؛ احسان شمسی گوشکی در جلسه اخلاق در پژوهش که در سالن اجتماعات مرکز کوهورت رفسنجان برگزار شد افزود: لازم است تولیدات علمی و پژوهشی با جنبه های اخلاقی همراه باشد که بتواند برای کشور، جامعه علمی و مردم مفید واقع باشد و موجب آبروی علمی کشور باشد.

وی گفت: تا اواخر اسفند امسال مقالات و تحقیقاتی که در حال تحقیق و پژوهش هستند و یا تحقیقاتی که به اتمام رسیدند به نوعی نتوانستند این کد را دریافت کنند وقت دارند که با مراجعه به دبیرخانه کمیته اخلاق دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ان را دریافت نمایند.

گوشکی به طرح نیماد اشاره کرد و افزود: در مرکز ملی تحقیقات سلامت که وزارتخانه راه اندازی کرده است حدود یکسال است که طرح نیماد را در حال اجرا دارد و در این طرح پژوهشگران برتر کشور می توانند به این مرکز مراجعه تحقیقات خود را ارائه دهند.

گوشکی خاطرنشان کرد: مرکز ملی تحقیقات سلامت، طرح ها و تحقیقات دریافت شده را در حال بررسی قرار دارد و در مرحله نهایی داوریها هستند که با انتخاب برترین ها برای اجرا شدن بودجه ای هم در اختیار آنها قرار خواهد داد که بودجه هر طرح در حال حاضر ده میلیارد ریال است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.