36 کشته و زخمی در حمله راکتی به تظاهراتی در لیبی

حمله راکتی به تظاهرات معترضان به توافق صلح پیشنهاد شده از سوی سازمان ملل در لیبی، 6 کشته و 30 زخمی به جا گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، حمله راکتی که در میدان «الکیش» شهر بنغازی، دومین شهر پر جمعیت لیبی رخ داد، 36 کشته و مجروح بر جا گذاشت.

بر این اساس بیش از 2000 نفر در اعتراض به طرح برناردینو لئون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی، برای تقسیم قدرت، در این مکان جمع شده بودند که این حمله صورت گرفت.

یک منبع آگاه اعلام کرد: «آمار حقیقی می‌تواند از این نیز بالاتر باشد چرا که پزشکان هنوز مشغول جمع‌آوری بقایای اجساد از محل حادثه هستند.»

مرکز پزشکی بنغازی اعلام کرد دو جسد دریافت و 20 مجروح را درمان کرده است. یمارستان «الجلاء» در این شهر نیز اعلام کرد سه جسد دریافت و 10 مجروح را مداوا کرده است.

تا کنون درباره این حمله جزییات بیشتری منتشر نشده است. لیبی از سال 2011، هنگام سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور، و آغاز درگیری گروه‌های مسلح و احزاب منطقه‌ای دچار ناآرامی شده است.

یکی از احزاب وابسته به نیروهای مسلح قدرتمند مستقر در شهر مصراته با ابقای پارلمان قبلیِ طرابلس، پایتخت لیبی اکنون کنترل این شهر را در دست دارد.

دولت عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی، که جامعه بین الملل آن را به رسمیت می‌شناسد نیز در شهر بیضا واقع در شرق لیبی مستقر است و مجلس نمایندگان منتخب خود را در شهر طبرق تشکیل داده است.

تعدادی از وزرای خارجی کشورهای غربی و عربی 27 مهر با انتشار بیانیه‌ای از احزاب درگیر در لیبی خواستند با قبول طرح سازمان ملل تشکیل یک دولت وحدت ملی را بپذیرند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار