صدائی به رنگ آبی روشن

برنامه رادیوئی «آبی روشن» با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی اسلامی، عمل و خداشناسی را به گفتگو می‌گذارند.

علی درستکار گوینده برنامه رادیویی «آبی روشن» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این برنامه گفت: «آبی روشن» یک برنامه تولیدی، کاری از گروه جوان و اندیشه است که هر دوشنبه به مدت 45 دقیقه ساعت 21 روی آنتن شبکه رادیویی جوان می‌رود.

وی ادامه داد: برنامه «آبی روشن» جایگزین برنامه عصرانه‌ای است که پیش از این به بحث‌های معارفی در حوزه جوان و در اندیشه می‌پرداخت و در حال حاضر ما در این برنامه موضوعات را در ابعاد مختلف زندگی از نظر اسلام متمرکز کرده‌ایم.

مجری برنامه تلویزیونی «این شب‌ها» توضیح داد: در برنامه «آبی روشن» از من خواسته شده که در خصوص مسائلی چون خودشناسی و عدل خدا با کارشناسان و پژوهشگران گفتگو کنم.

درستکار در ادامه در خصوص نسبت برنامه «آبی روشن» و نسل جوان افزود: هم زمانی که در شبکه یک اجرا داشتم و هم در حال حاضر که اجرای رادیوئی دارم، سعی بر عمومیت هر برنامه دارم و گفته‌ها و موضوعات را بر اساس نیاز و خوراک مخاطب انتخاب می‌کنم و بر همین اساس در «آبی روشن» مانند «این شب‌ها» سوژه‌ها را بر پایه صداقت و رویداد‌های انتخاب می‌کردیم که اشخاص در طول روز به آن‌ها بر می‌خورند.

وی بیان کرد: سعی شده است مفاهیم و مصادیق «آبی روشن» به صورتی بیان و تشریح شود که رفتار و رسالت رادیو جوان را در مباحث حفظ کنیم و با جوانان وارد بحث شویم.

درستکار با اشاره به معارفی بودن موضوع برنامه «آبی روشن» به عنوان از مؤلفه‌های جذابیت این برنامه در رسانه‌های ملی عنوان کرد: اگر بخواهیم برنامه‌ای در حوزه معارف، برای تمام اقشار و سنین داشته باشیم باید آن را ساده، بی‌تکلف با موضوعات روزمره و دور از ایده‌آل‌های شخصی کارشناسی و مبتنی بر سلایق و نیاز مخاطب طراحی کنیم و روی آنتن ببریم.

وی در ادامه تأیید کرد: مفاهیم و موارد مورد بحث باید ملموس و در عین حال محسوس باشند و انحصاراً به یک محدوده سنی و قشر جامعه تعلق نگیرند.

درستکار پیرامون بازخورد‌های برنامه «آبی روشن» هم گفت: با اینکه برنامه ما تولیدی است اما تا به امروز بازخورد و سوژه‌های خوبی را از سوی مخاطبین به دست آورده‌ایم و همچنین در سری‌های اول، این برنامه با حجم تماس و پیامک‌های شنودگان و رضایت بالای آن‌ها روبرو شدیم.

وی در پایان از تفاوت دو فضای اجرای تلویزیونی و رادیویی عنوان کرد: فضای رادیویی را بیشتر از تلویزیون دوست دارم، رادیو به دور از کلیشه و ریا است و خیلی راحت‌تر و بدون تکلف ظاهر و ژست‌های مختلف می‌توان رها اجرا کنم و یکی دیگر از مؤلفه‌هایم برای انتخاب رادیو، این است که در رادیو انتخاب آدم برای کارشناس و پژوهشگر باز است و با محوریت‌های تصویر مواجه نیستیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار