اوباما از جمهوری‌خواهان انتقاد کرد

رئیس‌جمهور آمریکا از جمهوری‌خواهان کنگره به سبب به تعطیلی کشاندن دولت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در سخنان هفتگی خود خطاب به مردم این کشور منابع طبیعی آمریکا نظیر جنگل، کوه، رودخانه، سواحل و حیات وحش را سرمایه های ملی توصیف کرد که نسل های گذشته در حفظ آن کوشیده و آنها را نزد نسل امروز به امانت گذاشته اند. بنابراین امروز نیز می بایست برای حفظ این امانت تلاش کرد و آن را به نسل های آینده واگذار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به نقش رهبری کشورش در مقابله با آثار تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت: در شش سال گذشته آمریکا پیشتاز تولید انرژی پاک و کاهش مقدار دی اکسیدکربن در جهان بوده است. هفته گذشته تعدادی از بزرگترین شرکت های جهان در آمریکا تعهدات تازه ای را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی پذیرفتند. 

اوباما افزود: به سبب نقش رهبری آمریکا، یکصد و پنجاه کشور که هشتاد و پنج درصد گازهای مضر جهان را تولید می کنند، هم اکنون برای کاهش سطح آلودگی کربنی خود و مبارزه با گرم تر شدن زمین برنامه ریزی کرده اند و این مسئله به پیشبرد مسائلی که قرار است دسامبر آینده در پاریس مطرح شود، سرعت خواهد بخشید. اوباما تاکید کرد لازم است کشورهای جهان گردهم جمع شوند و با تجمیع تعهدات انفرادی هریک به توافقی همه جانبه برای حفاظت از زمین دست یابند. 

رئیس جمهور آمریکا از جمهوری خواهان کنگره به سبب به تعطیلی کشاندن دولت انتقاد کرد و گفت آنها درحالی صندوق حفظ زمین و آب را تعطیل کردند که منابع مالی این صندوق در مدت بیش از نیم قرن بیش از دو میلیون هکتار زمین را، اعم از پارک و زمین بازی کودکان، حفظ کرده است، بدون آنکه هزینه ای برای مالیات دهنده ها داشته باشد. بنابراین جمهورخواهان کنگره می بایست این صندوق را ابقا و منابع مالی آن را بی هیچ تاخیری تامین کنند.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار