همدان؛

اهدای 790 واحد خون در ایام تاسوعا و عاشورا در همدان

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از اهدای 790 واحد خون در ایام تاسوعا و عاشورا در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ افشین محمدی با اشاره به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا 790 نفر موفق به اهدای خون شدند،افزود: 193 نفراز اهدا کنندگان موافقت کردند که در مواقع نیاز خون خود را اهدا کنند. 

وی تصریح کرد: اهداکنندگان با همکاری سازمان انتقال خون نذر خون خود را از سومین روز شهادت امام حسین (ع) تا اربعین می‌توانند انجام دهند. 

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه سال قبل 800 نفر خون خود را در روزهای تاسوعا و عاشورا با همکاری مردم بخشی از اهدای خون به روزهای بعد از دهه اول محرم موکول شد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ریزی از سوی انتقال خون کشور برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا صورت گرفته بود، خاطر نشان کرد: این اقدام به علت حجم انبوه اهداکنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام شد تا اهدای خون در سایر روزهای سال نیز انجام شود.

محمدی افزود: با توجه به اینکه خون، عمر کوتاهی دارد و همه خون‌های اهدایی در روزهای تاسوعا و عاشورا مصرف نمی‌شود، از اهداکنندگان درخواست کرد نذر خود را به روزهای دیگر سال تعمیم دهند.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه از 790 واحد خون گیری شده در روز تاسوعا وعاشورا ،350 نفر از آن کسانی بودند که به شکل مستمر اهدا خون داشتند گفت: در 6 ماهه نخست امسال تاکنون 21 هزارو179 واحد خون گیری شده است که در مقایسه با سال گذشته این میزان 2/5دهم درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: همدان ، اهدا ، واحد ، خون ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.