شکست مایکروسافت با ارائه ویندوز 10

شرکت مایکروسافت برخلاف طراحی سیستم عامل ویندوز 10 در حوزه جذب کاربران و ارتقاء این نسخه موفق نبوده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج سه ماه نخست مالی شرکت مایکروسافت، ترکیبی از موفقیت در برخی جنبه‌ها در صنعت آی تی را نشان می‌دهد، در حالی که برخی شاخه‌های دیگر فعالیت این شرکت توفیقی به دست نیاورده‌اند.

آمار و ارقام نشان می‌دهند در طول این مدت، حداقل نتایج، از انتظارات قبلی مایکروسافت فراتر بوده است. از سوی دیگر، مایکروسافت با مدیریت ساتیا نادلا به گسترش فعالیت خود در زمینه فناوری ابری و خدمات سازمانی پرداخته است، که البته این مولفه‌ها با موفقیت چندانی همراه نبوده و همانند برخی عرصه‌های دیگر مانند سخت‌افزار، زیان به همراه داشته است.


به عنوان کلیدی‌ترین نکته، شرکت مایکروسافت علی رغم عرضه جدیدترین نسخه سیستم عامل خود یعنی ویندوز 10 نتوانست اشتیاق چندانی از جانب شرکت‌ها و کاربران برای ارتقاء به این نسخه را برانگیزد،‌ و همین مسئله عامل مهمی در عدم موفقیت این شرکت در دوره نامبرده بوده است. در همین زمینه مایکروسافت یادآوری می‌کند که وضعیت فروش سیستم عامل ویندوز 10 به مراتب بهتر از وضعیت کلی بازار کامپیوترهای شخصی است، که این واقعیت خود به نوعی نشانگر موفقیت ویندوز جدید است.


درآمد مایکروسافت در خدمات ابری سازمانی نیز قابل توجه بوده است و حدود هفتاد درصد افزایش داشته است. در این زمینه، مایکروسافت فعالیت خود را گسترش داده و به ویژه بر دیتاسنترهای امن در مناطق گوناگون، سرمایه‌گذاری زیادی کرده تا نیاز شرکت ها را برآورده سازد.

گفتنی است؛ یکی دیگر از بازارهای جدید مایکروسافت که رشد قابل توجهی داشته، درآمد ناشی از تبلیغات در جست‌وجوگر Bing است که عددی حدود یک میلیارد دلار را نشان می‌دهد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.