کشاورزیان: افزایش 1800 دوربین ثبت تخلف به جاده ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:از دی ماه سال جاری 1800 دوربین ثبت تخلف به جاده ها اضافه می شود و ما امیدواریم که شاهد کاهش تخلفات و آثار مثبت آن باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای که امروز( دوشنبه ) در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: میزان جرایم فعلی در رانندگی به مرور برای افراد عادی شده و نقش تاثیر گذاری خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد : علی رغم اینکه متناسب با تورم ،این جرایم باید 2 برابر می‌شد اما کمیسیون اجتماعی حوادث با افزایش آن موافقت نکرد که در حال حاضر شاهد بی تاثیری نقش این جرایم هستیم.

کشاورزیان با بیان اینکه در تخلفات رانندگی فقط نباید به جاده و وسیله نقلیه ایراد گرفت، افزود: همیشه جاده و وسیله نقلیه مقصر پیشامد یک حادثه نیست بلکه رفتار افراد در رانندگی بسیار در کاهش تخلفات تاثیر گذار است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اعتقاد به اینکه میزان جرایم باید بازنگری شود، تاکید کرد: میزان جرایم با نرخ تورم یکی نیست و برای جلوگیری از رفتار پرخطر رانندگان این نرخ نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات جاده ای که باید در سازمان راهداری انجام شود، ادامه داد: اقدامات جاده ای یک نقش جاری است که از مهم ترین اقدامات آن برای پیشگیری از تخلفات جاده ای ارتقاء ایمنی راه ها ، اصلاح شانه خاکی ، پاکسازی حریم ، اصلاح تقاطع ها و اصلاح دور برگردان ها هستندکه باید به صورت مستمر انجام شوند.

کشاورزیان با بیان اینکه در ارتباط با سیستم هوشمند جاده ای تجهیرات مختلفی را به کار می گیریم، افزود: در این راستا مهم ترین بخش آن دوربین ثبت تخلفات سرعت است که با کمک شرکت های خصوصی مختلف اجرای آن شروع شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص زمان نصب این دوربین ها ادامه داد: از دی ماه سال جاری 1800 دوربین ثبت تخلف به جاده ها اضافه می شود و ما امیدواریم که شاهد کاهش تخلفات و آثار مثبت آن باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار