یوزها، قطار را از حرکت انداختند

رئیس اداره محیط زیست جاجرم گفت: بتازگی لوکوموتیورانان قطار مشهد - تهران با مشاهده دو یوزپلنگ که درحال گذر از ریل در حدفاصل ایستگاه جاجرم و جهان آباد بودند قطار را متوقف کردند و این دو یوز را از خطر مرگ نجات دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره محیط زیست جاجرم گفت: بتازگی لوکوموتیورانان قطار مشهد - تهران با مشاهده دو یوزپلنگ که درحال گذر از ریل در حدفاصل ایستگاه جاجرم و جهان آباد بودند قطار را متوقف کردند و این دو یوز را از خطر مرگ نجات دادند.

حسین هراتی اظهار کرد: آن ها با توقف قطار و خاموش کردن پروژکتورها، فرصت فرار را به این دو حیوان دادند.

وی افزود: اگر حتی یک یوز به هر علتی از بین برود در حقیقت درصد قابل توجهی از این حیوان در حال انقراض که گونه آسیایی آن در کشورمان زیست می کند از بین خواهد رفت.

وی از مشاهده سه یوزپلنگ خارج از سایت نگهداری نیمه اسارت این حیوان در پناهگاه میاندشت جاجرم در نیمه نخست امسال خبر داد.

هراتی با اشاره به اینکه تاکنون در منطقه میاندشت جاجرم 8 تا 12 قلاده یوزپلنگ زنده مشاهده شده است، گفت: این تعداد یوزپلنگ از طریق محیط بانان و عکس هایی که توسط دوربین های تله ای گرفته شده، مورد شناسایی قرار گرفته اند.

سایت یوزپلنگ در شرایط نیمه اسارت با رویکرد تکثیر این گونه نادر در منطقه میاندشت این شهرستان در گستره 250 هکتار ایجاد شده است.

منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی قرار داشته و یکی از مهم ترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در کشورمان به شمار می رود.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
آفرین بر لوکوموتیو ران عزیز
آخرین اخبار