حدود 23 درصد ایرانیان بالای 60 سال مبتلا به دیابت هستند

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: 14 تا 23 درصد ایرانیان بالای 60 سال مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید مهدی طبایی با اشاره به جزییات برگزاری این کنگره گفت: در این کنگره مقالات و سخنرانی‌هایی درحوزه‌های زخم و درماتولوژی، زخم و انکولوژی، مهندسی بافت و بیومتریال زخم، زخم و جراحی، زخم و لیزر، زخم و نورولوژی، سلول درمانی، زخم و طب داخلی، اقتصاد و اخلاق پزشکی و طب بازساختی و ترمیم بافت ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور محققان خارجی در این کنگره اظهار داشت: در این کنگره پروفسور لازارو از دانشگاه مادرید اسپانیا که از پیشگامان درمان زخم مزمن پای دیابتی در دنیا به شمار می‌رود و نیز هیات‌های علمی از کشورهای آلمان و ترکیه حضور خواهند داشت.

طبایی یکی از مهمترین عوامل ایجاد زخم‌های مزمن در افراد را ابتلا به بیماری دیابت دانست و خاطرنشان کرد: بیماری دیابت چهارمین یا پنجمین علت مرگ در کشورهای توسعه یافته است و از سوی دیگر 80 درصد بیماران دیابتی از لحاظ اقتصادی جزو اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: بر اساس مطالعات اخیر 14 تا 23 درصد از ایرانیان بالغ بالای 60 سال مبتلا به دیابت یا دچار عدم تحمل گلوکز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حدود 60 تا 70 درصد بیماران دیابتی به درجاتی از نوروپاتی مبتلا می‌شوند که نوروپاتی حسی – حرکتی اندام تحتانی به زخم پای دیابتی و قطع عضو منجر می‌شود.

وی با تاکید بر این که بیش از 60 درصد موارد قطع عضو اندام تحتانی به دیابت مربوط می‌شود، اضافه کرد: در جهان هر هفت ثانیه یک نفر به علت دیابت می‌میرد در حالی که هزینه ناشی از زخم پای دیابتی بیش از مجموع هزینه‌های پنج نوع از پر هزینه‌ترین سرطان‌ها است.

طبایی خاطرنشان کرد: سالانه به طور مستقیم بالغ بر 9 تا 13 میلیارد دلار به هزینه‌های درمان بیماری دیابت اضافه می‌شود.

دبیر اجرایی این کنگره هزینه سالانه زخم پای دیابتی در کشور را بیش از 18.6 میلیارد تومان در سال 87 دانست و ادامه داد: با توجه به شواهد موجود با سونامی شیوع بیماران مبتلا به دیابت متوجه خواهیم شد در صورت عدم آموزش و پیشگیری و کنترل مناسب بیماری و عوارض مرتبط با آن در آینده‌ای نه چندان دور شاهد موارد بسیاری از عوارض بیماری دیابت از جمله زخم‌های مزمن پا و قطع اندام خواهیم بود.

وی با اشاره برگزاری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اظهار داشت: در این کنگره کارگاه‌های متعددی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کارگاه فتوداینامیک تراپی اشاره کرد. فتوداینامیک تراپی روش جدید درمانی است که برای درمان زخم‌های پوستی و سرطانی به کار برده می‌شود.

به گفته وی اساس این روش لیزر و مواد حساس به نوع است.

طبایی کارگاه بیورزونانس و ترمیم زخم را از دیگر برنامه‌های این کنگره ذکر کرد و گفت: بیورزونانس از جمله روش‌های نوین درمانی به شمار می‌رود که این کنگره با دعوت از محققانی از کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

به گفته وی لارودرمانی از دیگر کارگاه‌های این کنگره خواهد بود.
منبع:ایسنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.