تبریز؛

رشد 7 درصدی کاهش جرائم در آذربایجان‌شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: امسال رشد جرم در استان به 7 درصد رسیده که کمتر از میانگین کشوری است و در سایه هماهنگی میان بخش‌های مختلف به وجود آمده است.

رشد 7 درصدی جرائم در آذربایجان‌شرقی سلیمی09305740767به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ مسعودی‌فر در نشست خبری با اشاره به ضرورت پیشگیری در جامعه اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی مورد توجه قرار گرفته تا فرهنگ پیشگیری در دانشگاه‌ها نیز گسترش یابد و همراهی عمومی را در جامعه شاهد باشیم و مشارکت‌های مردمی محقق شود.

وی ادامه داد: دیده‌بان پیشگیری یکی از طرح‌هایی است که مورد توجه قرار دارد تا علاوه بر پیش‌بینی آسیب‌ها در زمینه ارائه راهکارها نیز عملکرد داشته باشیم.

مسعودی‌فر تصریح کرد: مشکلات قبل از اینکه به دادگاه برود می‌تواند در محلات و توسط ریش‌سفیدان حل و فصل شود زیرا همه ما در جامعه مسئول هستیم.

مسعودی‌فر با اشاره به آسیب های فضای مجازی و تاثیرات آن بر اعتقادات مذهبی گفت: والدین و خانواده‌ها باید در جریان آسیب‌هایی که متوجه فرزندان است باشند چرا که مسئولیت آنان در قبال فرزندان بیشتر از دیگران است.

وی با اشاره به سطح ارتکاب جرایم در آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر به نسبت سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی داریم اما میزان رشد جرایم در آذربایجان شرقی به نسبت سایر استان‌ها بالاتر است ولی با این وجود میزان رشد جرم در سایر استان‌ها به صورت میانگین 15 درصد است اما در آذربایجان شرقی این میزان 20 درصد بوده که تلاش کرده‌ایم این میزان را کند کنیم.

مسعودی‌فر افزود: در زمینه طلاق توافقی کاهش 4 درصدی را داشته‌ایم و امسال رشد جرم در استان به 7 درصد رسیده که کمتر از میانگین کشوری است.

معاون پیشگیری دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به قانون برخورد با پدیده مواد مخدر و معتادان گفت: معتادانی که خود را برای درمان معرفی می‌کنند دولت برخوردی با آنان نمی‌کند ولی در ماده 16 با معتادان متجاهر برخورد می‌شود هرچند که صرف برخوردهای قضایی چاره‌ساز نیست.

مسعودی‌فر با بیان اینکه فیلتر فضاهای مجازی چاره کار نیست، گفت: در عصر تکنولوژی و چرخش اطلاعات قرار داریم و باید نحوه استفاده مردم از فضاهای مجازی را فراهم کنیم و این فضاها را خالی نگذاریم که در این میان نقش سازمان‌های مردم نهاد بسیار مهم است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی تکرار جرم در جامعه را حاصل یک دوره تسلسل دانست و افزود: فضای ایجاد شده موجب می‌شود تا فرد پس از آزادی نیز مرتکب جرم شود و باید امکان مراقبت پس از آزادی نیز فراهم شود.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.