اوحدی: "دی ان ای" 36 زائر مفقود و 12 پیکر دفن شده در عربستان گرفته شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:دی.ان.ای 36 زائر مفقود و 12 پیکر دفن شده در عربستان ازبستگان آنان گرفته شده است وبه محض هماهنگی‌های لازم کارشناسان متخصص پزشکی قانونی درعربستان اعزام می‌شوند.

اوحدی: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت مفقودین و جانباختگان ایرانی حادثه منا اظهارکرد: دی. ان. ای 36  زائر مفقود ایرانی و 12 تن از جانباختگان که در کشور عربستان دفن شده است از بستگان آنان گرفته شد و به محض انجام هماهنگی‌های لازم دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به اعزام 5 نفر از کارشناسان متخصص پزشکی قانونی به عربستان اقدام می‌کند تا وضعیت مفقودین سریعتر پیگیری و محل دفن جانباختگان مشخص شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه 15 پیکر منتقل شده به ایران به علت تغییر وضعیت تا به این لحظه توسط پزشکی قانونی شناسایی نشده است و ما همچنان منتظر تعیین هویت این پیکرها هستیم.

 رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص کمیته حقیقت یاب گفت: بر اساس تصویب دولت وزارت امورخارجه مسئول پیگیری این کمیته است که البته باید کار سنگینی در این زمینه انجام گیرد و همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود ضمن اینکه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

اوحدی تاکید کرد: وظیفه ما پیگیری وضعیت حادثه‌دیدگان ایرانی حادثه منا است و متقابلا دولت عربستان باید در این خصوص پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است؛ رئیس سازمان حج و زیارت روز شنبه راهی عربستان می‌شود تا در جلسه کمیته مشترک ایران و عربستان که برای پیگیری وضعیت مفقودین ایرانی تشکیل می‌شود ،شرکت کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
حالا اینقدر طول بدین که از رو استخون تعیین هویت کنین!
آخرین اخبار