ایلام؛

موکب بزرگ اربعین حسینی در کمپ گردشگری مهران برپا شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برپایی موکب بزرگ اربعین حسینی در کمپ گردشگری شهرستان مرزی مهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و با توجه به تردد میلیونی زائران حسینی سراسر کشور از مرز مهران، این موکب ایجاد می شود.

وی افزود: این موکب 2 هفته مانده به اربعین حسینی برپا می شود و مدیریت آن بر عهده اداره میراث فرهنگی شهرستان مهران است.

وی ادامه داد: مدیریت این موکب بر عهده "میثم علیزاده" مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهران است و باید امکانات و اقدامات لازم را در طول ایام اربعین به منظور حضور باشکوه و ماندگار زائران حرم اباعبداله الحسین(ع) انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام همچنین از راه اندازی ایستگاه صلواتی و تبلیغاتی با همکاری بخش خصوصی در شهرستان مرزی مهران خبر داد.

شنبه زاده افزود: ایستگاه صلواتی و تبلیغاتی یک هفته مانده به اربعین حسینی برپا می شود و ادارات میراث فرهنگی شهرستان های چرداول، ایوان، دهلران و مهران باید در زمینه برگزاری این ایستگاه همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهند.

سال گذشته یک میلیون و 500 هزار زائر اباعبدالله الحسین از طریق مرز بین المللی مهران راهی عتبات عالیات عراق شدند و پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر از این مرز راهی عراق شوند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.