از سرگیری مجازات وبلاگ نویس سعودی

مجازات 1000 ضربه شلاق وبلاگ نویس سعودی به زودی ازسرگرفته می شود.

از سرگیری مجازات وبلاگ نویس سعودیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه روز سه شنبه اعلام کردند "رائف بداوی،" وبلاگ نویس سعودی در روزهای آینده بخش جدیدی از مجازات1000 ضربه شلاق خود را تحمل خواهد کرد.

"انصاف حیدر،" همسر رائف بدوی که به کانادا پناهنده شده در بیانیه ای اعلام کرد یک منبع آگاه به وی هشدار داده پادشاهی سعودی موافقت خود را با ازسرگیری مجازات شلاق رائف بداوی اعلام کرده است .

رائف بداوی، گرداننده پایگاه اینترنتی موسوم به لیبرال سعودی نتورک و برنده جایزه گزارشگران بدون مرز برای آزادی مطبوعات از سال 2012زندانی است.
او به اتهام «توهین به اسلام» در حال گذراندن مجازات 4 سال زندان خود است که نوامبر گذشته علیه او صادر شد.

مجازات دادگاه همچنین شامل 1000 ضربه شلاق است که باید هر روز 50 ضربه را به مدت 20 هفته متحمل شود. رائف بداوی نخستین بخش از شلاق خود را نهم ژانویه متحمل شد؛ اما بخش های بعدی شلاق ابتدا به دلایل پزشکی و سپس به دلایل نامشخص به حال تعلیق درآمد.

همسر رائف بداوی اعلام کرد ازسرگیری این مجازات را درک نمی کند؛ زیرا این پرونده در دیوان کیفری عربستان همچنان در حال بررسی است.  وی در این نامه نوشت من از ملک سلمان می خواهم به آزار و اذیت شوهرش پایان دهد و او را عفو کند.

همسر رائف بداوی همراه دو دختر و پسرشان در شربروک واقع در 150 کیلومتری شرق مونترال مستقر است.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
عربستان مثل یک اکوسیستم بسته از زندگی در عصر حجر و توحش محض در زمان حاضر است.
آخرین اخبار