هیئت داش مشتی های تهران+عکس

دسته طیب با شکل و شمایل خاص خود در مراسم عزاداری محرم شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جنوب تهران در میدان خراسان خیابانی است بنام طیب که عده ای از اهالی قدیم آن به رسم یادبود برای دوستشان طیب حاج رضایی با تیپ خاصی وارد هیئت می شوند.

هیئت لوتی های میدان خراسان+عکس

طیب پس از تشرف به زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) از سال ۱۳۲۶ شمسی (۶۱ سال پیش) به جرگه مریدان سالار شهیدان پیوست و در همان محله قدیمی صابون پزخانه بازارچه حاج غلامعلی در انتهای باغ فردوس مولوی در منزلش تعزیه داری حسینی را شروع نمود. بعدها به دلیل محدودیت مکان طیب از بازارچه حاج غلامعلی نقل مکان نمود و به حوالی خیابان خراسان تغییر منزل داد و با توسعه عزاداری حسینی در ایام محرم تکیه مفصلی در داخل بنگاه حاج علی نوری واقع در خیابان ری در کنار انبار گندم برپا نمود.

هیئت لوتی های میدان خراسان+عکس

به تدریج سبک و سیاق عزاداری طیب و دسته سینه زنان منسوب به او که شامل صد دسته سینه زن بود معروف خاص و عام گردید. دسته طیب از میدان بارفروش ها در روز عاشورا به راه می افتاد و مسیر آن خیابان ری، چهارراه مولوی، خیابان سیروس، بوذرجمهری، گلوبندک، خیام، میدان اعدام و خیابان مولوی و بازگشت به تکیه بود. زمان حرکت دسته به احترام طیب دیگر دستجات عزاداری در مسیر از حرکت بازمی ایستادند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
عزاداری هم اون عزاداری ها....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
ایکاش هنوز عزاداریها آنگونه بود دیدن دسته های عزاداری در این دوران خود غم و داغ بزرگتری بر دل میگذارد...!