شعاعی: سازمان محیط زیست هماهنگ کننده سند ملی گرد و غبار

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست در تهیه سند ملی (گرد و غبار) تنها به عنوان هماهنگ کننده است.

مظفری//// جمعه////شعاعی: سازمان محیط زیست هماهنگ کننده سند ملی گرد و غبار
ضیاء الدین شعاعی مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به این سند ملی گرد و غبار با برش‌های استانی تهیه می‌شود.

بعد از تجمیع به عنوان سند ملی معرفی شد و در حال حاضر نتایج مطالعات منشاء یابی استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان آماده شده است در همین راستا هماهنگی با دستگاه‌های متولی در مرحله‌ی بعدی صورت می‌گیرد.

وی گفت: این سند دارای برش‌های استانی است که در بخش منشا برای چند استان آماده و منتشر شده است.

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: بخشی از سند که مربوط به استان خوزستان است آماده شده و در مرحله‌ی ویراستاری است.

بر همین اساس منشاهایی که حدود 300 هزار هکتار هستند شناسایی و بالغ بر 100 هزار هکتار هم به عنوان مناطقی شناخته شده که در صورت ادامه خشکسالی می‌توانند منشاهای جدید باشند.

شعاعی در پایان در خصوص تخمین اعتبارات به ساماندهی شرایط آب و هوایی استان خوزستان بیان کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری به عنوان دستگاه ذیربط و با توجه به تخمین اعتبارات در بخش مقابله با منشا گرد و غبار قرار است بعد از مساعد شدن شرایط برنامه اجرایی استان خوزستان با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول شروع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار