قزوین؛

راه آهن "قزوین- رشت" با 90 درصد پیشرفت فیزیکی

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خبر داد: راه آهن "قزوین- رشت" از پروژه‌های بزرگ و اولویت‌دار بخش ریلی کشور است که با بیش از90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی اظهار کرد:  در حوزه راه سازی  پروژه راه "قزوین - الموت - تنکابن" در دست اقدام است و این پروژه یک پروژه پدافندی است که با تکمیل شدن آن  40 درصد از حجم و بار ترافیکی  جاده چالوس و محورهایی که از شمال به سمت تهران هستند را  کاهش خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: این پروژه از نظر میزان مصرف سوخت  نیز صرفه جویی قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت بگونه‌ای که براساس گزارش‌های کارشناسی سالانه بالغ بر 100 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت با افتتاح این راه اتفاق خواهد افتاد.
 
معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این پروژه راه میان‌بر از قزوین به سمت تنکابن و استان مازندران است که شاهد رونق گردشگری نیز در این منطقه خواهیم بود.
 
وی گفت:  148 کیلومتر طول مسیر این پروژه است که بیش از 90 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر کار مطالعاتی  این پروژه انجام شده و عملیات اجرایی در 5 کیلومتر از این طرح آغاز شده است.
 
حبیبی در خصوص  پروژه راه آهن "قزوین – رشت" خاطرنشان کرد: طول این پروژه 164 کیلومتر است که بیش از 90 کیلومتر آن در محدوده استان قزوین قرار دارد و بیش از 70 کیلومتر آن در حال ریل‌گذاری است و 35 کیلومتر از این مسیر تکمیل شده وهم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو پروژه‌های بزرگ و اولویت‌دار بخش ریلی کشور است.  

انتهای پیام/ش

برچسب ها: راه اهن ، رشت ، قزوین ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.