شهرکرد؛

افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری

دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استانها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون حقوقی، امور مجلس و استانها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش این نمایشگاه، با تأکید بر نگاه ویژه دولت یازدهم به کتاب و کتابخوانی گفت: سیاست این وزارتخانه، توسعه نمایشگاه های کتاب در نقاط کمتر توسعه یافته است.

حسین نوش آبادی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: برای نمایشگاه کتاب این استان، سه میلیارد ریال یارانه خرید کتاب اختصاص یافته است.

وی افزود: حضور 400 ناشر با بیش از 30 هزار عنوان کتاب در شهرکرد، یک حرکت مهم فرهنگی به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز بیان داشت : این نمایشگاه با حضور بیش از 400 ناشر فعال کشوری و نمایندگی های مؤسسات آموزش عالی با 35 هزار عنوان از تازه ترین آثار در 181 غرفه برپا شده است.

جواد کارگران افزود: کتاب های ارائه شده در موضوعات دینی و مذهبی، علمی، ادبیات، شعر، رمان، داستان، علوم اجتماعی، فرهنگ نامه، هنر، معماری، کمک درسی و ... می باشد.

وی گفت: تمامی کتب این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف ارائه می شود.

کارگران اذعان کرد: دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری تا 12 آبانماه جاری، صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها  از ساعت 15 تا 20 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان در میدان دفاع مقدس شهرکرد پذیرای علاقمندان است.

وی یادآور شد: در نمایشگاه امسال همچنین شاهد شرکت تعدادی از ناشران معتبر برای نخستین بار هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین از ایجاد 10 غرفه جنبی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ایستگاه نقاشی، دفاع مقدس، جنگ نرم، امربه معروف و نهی از منکر، هلال احمر، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون های مساجد و بهزیستی از جمله غرفه های جنبی نمایشگاه است.

کارگران افزود: برای نخستین بار و جهت سهولت خرید کتب مورد نیاز دانشجویان و دانش آموزان، زمان برگزاری این نمایشگاه از تابستان به فصل پاییز تغییر یافت که براساس تجربه دوره های گذشته، شاهد استقبال گسترده مردم، دانشگاهیان و دانش آموزان از این نمایشگاه خواهیم بود.

در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری، استاندار، معاونان استاندار، جمعی از مدیران استانی و ناشران برتر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.