تبریز؛

انتقاد آیت الله مجتهد شبستری از اجرای ضعیف قوانین فرهنگی و اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از اجرای ضعیف قوانین فرهنگی و اسلامی در کشور انتقاد کرد.

انتقاد آیت الله مجتهد شبستری از اجرای ضعیف قوانین فرهنگی و اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار اساتید شرکت کننده در کارگاه پیوست نگاری فرهنگی با وی گفت: در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به اجرای مسائل فرهنگی و اسلامی تاکید شده اما قوانین فرهنگی به صورت شایسته اجرا نمی شود.

وی افزود : برغم تاکید مقام معظم رهبری در وزارت خانه هایی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی ،آموزش و پرورش و دانشگاه ها آنطور که باید اجرایی نمی شود. بطوریکه مشکلات فرهنگی خواب را از چشمان رهبر فرزانه انقلاب ربوده است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد :مقام معظم رهبری برضرورت وجود پیوست فرهنگی درهمه عرصه ها تاکید دارند و ایشان در این باره فرمودند برخی اوقات ممکن است، تصمیم گیری ها و مصوبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی علمی، تبعات منفی فرهنگی در جامعه بوجود آورد که علت آن نبود پیوست فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اجرای پیوست فرهنگی نباید فقط در امور دولتی باشد بلکه باید در همه کارهای دولتی و مردمی عملیاتی شود و اساتید در اجرایی نمودن پیوست های فرهنگی به ویژه در بخش غیر دولتی بسیار تاثر گذار هستند.

آیت الله مجتهد شبستری از اساتید دانشگاهها خواست افرادی را تربیت کنند که درآینده بتوانند به صورت صحیح سند مهندسی فرهنگی و پیوست های فرهنگی را اجرا کنند.

وی افزود:دشمنان نظام جمهوری اسلامی نتوانسته اند از راه های مختلف موجب سرنگونی نظام شوند و سعی دارند با جنگ نرم و از راه نفوذ فرهنگی به نظام آسیب بزنند

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: درصورتی که در اجرای صحیح مسائل فرهنگی دیر بجنبیم به سرنوشت اندلس(اسپانیا) دچار خواهیم شد.

امام جمعه تبریز یادآور شد :دانشگاه ها در لبه تیز حملات فرهنگی دشمنان قرار دارند و بایستی در گزینش اساتید بسیار دقت کنند و نگذارند افرادی در دانشگاه ها افکار غربی را ترویج داده و افکار مسموم را سم پاشی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از اجرایی نشدن اسنادی فرهنگی مانند سند جامعع علمی کشور ، نحول بنیادین آموزش و پروش ،اسلامی شدن دانشگاه ها و نیز سند راهبردی نخبگان انتقاد کرد و از اساتید بسیجی خواست پیگیر اجرایی شدن آنها شوند.

مسئول کارگاه‌های پیوست نگاری فرهنگی نیز در این جلسه گفت: کارگاه های سه روزه پیوست نگاری فرهنگی تا کنون در 12 استان کشور برگزار شده و بیش از 2هزار نفر از اساتید در آنها شرکت کرده اند . که منتخبان هر استان در دوره عالی پیوست نگاری فرهنگی حضور خواهند یافت.

عابدینی گفتمان سازی ، کادرسازی ،تولید مختوا فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی و نظام سازی برای تربیت پیوست نگارهای فرهنگی را اهداف اصلی این کارگاه ها بیان کرد.

جانشین بسیج اساتید کشورافزود:به زودی رشته کارشناسی ارشد پیوست نگاری فرهنگی در دانشگاه های امام صادق و امام حسین (ع) راه اندازی خواهند شد تا متخصصان پیوست نگاری فرهنگی برای اجرای صحیح مسائل فرهنگی در جامعه تربیت شوند.

مسئول بسیج اساتید آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه همه طرح هایی که در کشور اجرا می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد افزود: تاکنون در عرصه های فرهنگی کارها به صورت جزیره ای انجام شده است .

محمد اورنگی افزود: با اجرای پیوست های فرهنگی میتوانیم کارهای فرهنگی را به صورت منسجم انجام دهیم.

وی وظیقه بسیج اساتید را تربیت اساتیدی به عنوان فرماندهان جبهه فرهنگی برای مقابله در جنگ نرم دانست.

دوازدهمین کارگاه پیوست نگاری فرهنگی در کشور با همت بسیج اساتید استان آذربایجان از پنجم الی هفتم ابان ماه در تبریز در حال برگزاری هست.
*ارسال کمک های مردمی آذربایجان شرقی به مردم سوریه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از ارسال کمک های نقدی و مواد غذایی فاسد نشدنی مردم آذربایجان شرقی به مردم مظلوم سوریه خبر داد.
آیت الله مجتهد شبستری ارزش ریالی کمک های ارسالی را نزدیک 20 میلیارد ریال بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد مردم سوریه در خط مقدم جنگ علیه رژیم صهیونیستی در حال جنگ هستند و باستی ملت های مسلمان به مردم انقلابی سوریه کمک کنند.

امام جمعه تبریز از هم استانی ها خواست کمک های نقدی خود به مردم سوریه را به شماره حساب 5555555 بانک انصار واریز نمایند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.