سعیدی: مدارک شناسایی اتباع بیگانه باید کنترل شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل مدارک شناسایی و وضعیت کاری اتباع بیگانه از جمله اقدامات مؤثر در ساماندهی این افراد است.

سعیدی: مدارک شناسایی اتباع بیگانه باید کنترل شودمحمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لایحه ساماندهی اتباع بیگانه اظهار کرد: بحث لایحه ساماندهی اتباع بیگانه در کشور به یک ضرورت تبدیل شده است که دولت باید هرچه سریعتر اقدام کند.

وی افزود: در شهرهای بزرگ و کوچک کشور و در نقاط مختلف شاهد حضور افراد زیادی از کشورهای همسایه مثل افغانستان و پاکستان به عنوان اتباع بیگانه هستیم که در داخل کشور زندگی می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آن که با مشکل حضور غیرقانونی این اتباع مواجه نشویم باید شناسنامه حضور آن ها را در کشور با بررسی علت و هدف حضورشان کنترل کرد.

وی افزود: با کنترل تمامی مدارک شناسایی آن‌ها وضعیت کاری، درمانی و یا مسافرتی آن‌ها در کشور مشخص می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مطرح و مهم در خصوص اتباع بیگانه وضع اقامت آن‌ها و نیز نظارت بر اقامتشان است که باید تحت کنترل دقیق باشد.

سعیدی در ادامه تصریح کرد: برخی از این افراد به صورت غیرمجاز وارد مرزهای کشور شده و در نقاط مختلف مشغول به کار و فعالیت می‌شوند که این موضوع تبعات و آثارنامطلوبی را با خود به همراه دارد.

وی افزود: ساماندهی این اتباع توسط سازمان‌های مربوطه یکی از راه‌هایی است که در کنترل وضعیت آن‌ها نقش تعیین‌کننده دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دسته‌بندی و شناسایی این افراد به وسیله یک سری شناسنامه‌های             حاوی اطلاعات و مشخصات کمک می‌کند تا به هدف آن‌ها از اقامت در کشور پی برده شود.

سعیدی تأکید کرد: مسئولان باید با کنترل دقیق و تعیین تاریخ مشخص برای اقامت این افراد و با اعلام اخطار به موقع مبنی بر پایان مهلت اقامت آن ها نسبت به ترک اتباع بیگانه اقدام کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار