تشکیل شورایی در وزارت بهداشت برای رسیدگی به تخلفات نانوایی‌ها

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو از تشکیل شورایی در وزارت بهداشت برای رسیدگی به تخلفات نانوایی‌ها ‌خبرداد.

دکتر رستگار مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تخلفات نانوایی‌ها در زمینه آرد سفید گفت: در نانوایی‌ها در مرحله ‌تهیه نان تخلفاتی همچون استفاده از جوش شیرین و نمک زیاد که بیش از استاندارد می‌باشد، صورت میگیرد.طرحی برای نظارت بر نان‌های تهیه شده توسط نانوایی‌ها توسط وزارت بهداشت و درمان، معاونت بهداشتی و سازمان غذا و دارو تهیه شده است که نان‌ها را از لحاظ قیمت و کیفیت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: ‌اخیراً به علت افزایش قیمت نان‌ها و آزاد پخت شدن آن کمی کیفیت آنها افزایش یافته است اما نتوانسته انتظارات مردم را پاسخگو باشد. امیدواریم با نظارت‌ها و اقداماتی که صورت گرفته است، نتایج کمی بهبود یابد.

این صاحب نظر تصریح کرد: شورایی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که این مسأله را پیگیری می‌کند. این موضوع کمی وسیع است. وزارت کشاورزی و صنایع هم در زمینه‌ نوع گندم مورد استفاده در نانوایی‌ها می‌توانند نقشی داشته باشند و با دادن ‌مجوزها و اجرای نظارت‌های خاص بر سطح کیفیت آرد گندم موثر باشند.

وی در پایان گفت: مسائل تخصصی هم در خصوص شیوه پخت نان‌ها توسط ‌نانواها وجود دارد که سلیقه‌ای عمل می‌کنند، مثلاً میزان نمک موجود که باید در مورد آنها تصمیم گیری‌هایی صورت گیرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار