کدام گوشی ها در سریعترین زمان شارژ می شوند؟

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کدام گوشی‌ تلفن همراه سریع‌تر شارژ می‌شود.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر چند دوام شارژ یک باتری گوشی هوشمند مهم است اما دانستن زمان لازم برای شارژ آن نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر باتری گوشی شما درست یک ربع پیش از سوار شدن به هواپیما شارژ کمی داشته و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، موضوع مدت زمان شارژ شدن آن دارای اهمیت می‌گردد.

در این گزارش7 گوشی هوشمند مورد مقایسه و بررسی علمی و عملی قرار گرفته‌‌اند تا گوشی‌ای که در سریع‌ترین زمان شارژ می‌شود شناسایی شود.
 
برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!

بر اساس نتایج به دست آمده، Asus Zenfone 2 در مدت زمانی کم‌‌تر، بیش‌تر از گوشی‌های دیگر انرژی ذخیره می‌کند. اما Samsung Galaxy S6 باز هم سریع‌تر بوده و در ظرف 30 دقیقه شارژ شده و حتی تا 80% کاملاً شارژ مجدد می‌شود. اما با این همه اگر ظرفیت باتری را نیز در نظر بگیریم Zenfone 2 در این دوئل تنگاتنگ برنده می‌شود.
 
برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!

گوشی‌های هوشمند و فناوری آن‌ها

اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند که وعده شارژی سریع را می‌دهند از سیستم Qualcomm Quick Charge 2.0 استفاده می‌کنند. این فناوری در هر گوشی هوشمندی که پردازنده‌ی برند Qualcomm را دارد قابل استفاده است. Quick Charge 2.0 از قدرت ویژه‌ای که 9 ولت/1.67 امپر تولید می‌کند بهره می‌برد. در حالی که اکثر شارژهای معمول بازار مانند آن چه همراه iPhone 6 و 6 پلاس عرضه می‌شود به 5 ولت/1.5 امپر محدود می‌گردند.
 
فناوری Qualcomm وعد‌ه‌ی شارژ مجدد باتری در کمتر از دو ساعت را می‌دهد. اما بعضی گوشی‌های هوشمند سازگار با Quick Charge چون LG G4 با شارژری به اندازه‌ی کافی قدرتمند ارائه نمی‌شوند. برندهای دیگر هم این فناوری را دوباره نام‌گذاری کرده‌اند و مثلاً موتورولا آن را برای Droid Turbo و Nexus 6 خود Turbo Charge می‌نامد.
 
Zenfone 2 نیز از فناوری‌ای به نام BoostMaster که به شارژری خاص نیاز داشته و 17 درصد سریع‌تر از یک شارژر Quick Charge 2.0 کلاسیک است استفاده می‌نماید. همچنین Samsung Galaxy S6 از شارژری قدرتمند بهره‌مند است اما از فناوری Qualcomm Quick Charge استفاده نکرده و به جای آن از یک تراشه‌ی Exynos بهره می‌برد. در نتیجه از باتری‌ای که مخصوص شارژ سریع ساخته شده استفاده می‌کند.
 
برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!
 
نتایج آزمایش‌ها

فقط با یک دور دویدن نمی‌توان سریع‌ترین دونده‌ی جهان را تعیین کرد. برای گوشی که سریع‌ترین شارژ در جهان را دارد نیز این موضوع صادق است. در نتیجه در این آزمایش‌ها باتری هر دستگاه تا زمانی که خاموش گردد مورد استفاده قرار گرفته است. سپس هر دستگاه تا پنج درصد شارژ مجدد شده است تا مساوات بین همه‌ی گوشی‌های هوشمند رعایت شده باشد. باید به این نکته توجه کرد که بعضی از گوشی‌ها زمانی که کاملاً باتری خالی است خاموش می‌شوند در حالی که بعضی دیگر در حالی که هنوز سه درصد انرژی دارند خاموش می‌شوند.
 
بعد از اینکه همه‌ی گوشی‌های مورد آزمایش به 5% شارژ باتری رسیدند، به شارژر متصل شده‌اند و زمان‌شمار به کار افتاده است. سپس میزان شارژ باتری هر یک بعد از 5، 15 و 30 دقیقه مشاهده شده و زمان لازم برای شارژ باتری در ابتدا تا 80% و سپس 100% یادداشت شده است. برای کلیه‌ی آزمایش‌‌ها نیز از پریز دیواری استفاده شده است.
 
بعد از 5 دقیقه

برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!

در پنج دقیقه این Asus Zenfone 2 است که از گوشی‌های دیگر پیشی گرفته و در این مدت زمان تا 17 درصد شارژ شده است. این، 5 درصد بیش‌تر از متوسط مدل‌های دیگر که 11.43 درصد شارژ شده‌اند و 11 درصد بیش‌تر از iPhone 6 و شارژ 6 درصدی آن است. این یعنی که iPhone در 5 دقیقه درصد بسیار کمی شارژ شده است. 
 

بعد از 15 دقیقه


برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!
 
همان‌طور که در تابلوی نتایج آزمایش بعد از 15 دقیقه مشاهده می‌شود، باز هم Asus Zenfone 2 که در این مدت تا 32 درصد شارژ شده مقام اول را به دست آورده است و 8 درصد بیش از متوسط سایر گوشی‌های هوشمند که حدود 24 درصد است کسب کرده است. اما متوجه می‌شویم که Samsung Galaxy S6 که در آزمایش شارژ 5 دقیقه‌ای تنبل بود، در این آزمایش یک ربع ساعتی از فناوری شارژ سریع خاص خود به خوبی استفاده کرده و با 27 درصد شارژ باتری، مقام دوم را کسب کرده است. iPhone 6 و OnePlus 2 هر دو با شارژ 20 درصدی خود در آخرین مقام سهیم هستند.
 

بعد از 30 دقیقه

برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!
 
در دقیقه‌ی 30 نتیجه آزمایش جالب‌تر می‌شود. Asus Zenfone 2 و Samsung Galaxy S6 تا نیمه شارژ شد‌ه‌اند. یعنی 53 درصد باتری آن‌ها شارژ مجدد شده و به این ترتیب کاملاً با یکدیگر مساوی هستند. این نتیجه خیلی بهتر از نتیجه‌ی متوسط مدل‌های دیگر با 42.86 درصد می‌باشد که شامل مدعیان برتر یعنی Nexus 6 با 44 درصد شارژ باتری است. iPhone هم دیگر با شارژ 36 درصدی آخرین دونده‌ی مسابقه نیست و کمی جلوتر از OnePlus 2 با 34 درصد شارژ قرار دارد.
 
 
در 80% شارژ

برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!
 
Galaxy S6 به طور جدی هر چه به 100% نزدیک‌تر می‌گردد بیشتر برتری سرعت شارژ خود را نشان می‌دهد. این نتیجه بر خلاف گوشی‌های دیگر است که هنگامی که به 75% می‌رسند سرعت شارژ را کاهش می‌دهند. به این ترتیب در این آزمایش باتری Galaxy S6 در ظرف فقط 48 دقیقه تا 80% شارژ شده است که این تقریباً 20 دقیقه کم‌تر از متوسط و 40 دقیقه سریع‌تر از کندترین گوشی‌ هوشمند یعنی OnePlus 2 است. Asus Zenfone 2 نیز با 80% شارژ در ظرف 56 دقیقه مقام دوم را کسب کرده است و دومین گوشی هوشمندی است که در زمانی کمتر از یک ساعت تا 80% شارژ شده است.
 

در 100% شارژ

برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!
 
شارژ هر یک از گوشی‌ها آهسته‌تر گشته ، اما Galaxy S6 همچنان در صدر قرار دارد و در 1 ساعت و 22 دقیقه 100% شارژ شده است که این 30 دقیقه کمتر از متوسط و 14 دقیقه سریع‌تر از LG G4 است که دومین گوشی هوشمند لیست آخرین آزمایش است. Zenfone 2 مقام میانی را کسب کرده و برای شارژ 100%  1 ساعت و 49 دقیقه زمان برده است. و اما iPhone 6 بدترین‌ این آزمایش است چون بعد از 80% شارژ در ظرف 1 ساعت و 15 دقیقه برای 20% باقی‌مانده تا شارژ 100% باز هم 1 ساعت و 20 دقیقه زمان اضافی نیاز داشته است! در نتیجه بعد از 2 ساعت و 35 دقیقه به شارژ 100% رسیده است.
 
ظرفیت باتری در برابر زمان شارژ (میلی‌آمپر در دقیقه)

درصد شارژ بعد از زمانی مشخص از اهمیت برخوردار است اما گویای همه چیز در مورد یک گوشی نیست. چرا که برخی باتری‌های گوشی‌ها می‌توانند ظرفیتی بیشتر از یک‌دیگر داشته باشند و ظرفیت آن‌ها یکسان نیست. این ظرفیت معمولاً با میلی‌آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می‌شود. به همین دلیل ظرفیت باتری هر گوشی هوشمند و همچنین درصد شارژ آن بعد از 15 و 30 دقیقه مد نظر قرار گرفته است تا میلی‌آمپر در دقیقه محاسبه شود.
 
برنده تورنمت گوشی هایی که سریع ترین شارژ  را دارند ببینید!

Zenfone 2 بهترین نتیجه را در 15 دقیقه یعنی 64 میلی‌آمپر در دقیقه داشت و دومین جایگاه از آن Droid Turbo با 57.2 میلی‌آمپر در دقیقه گشته است و سپس Nexus 6 با 53.7 میلی‌آمپر در دقیقه مقام سوم را کسب کرد.
 
گوشی هوشمند Asus مجدد با 53 میلی‌آمپر در دقیقه برای تست 30 دقیقه ای بهترین نتیجه را کسب کرد. در این تست 30 دقیقه‌ای باز هم Droid Turbo با 49.9 میلی‌آمپر در دقیقه مقام دوم را به دست آورده است و پس از آن Nexus 6 با 47.2 میلی‌آمپر در دقیقه و  Galaxy S6 با 45.1 میلی‌آمپیر در دقیقه مقام‌های بعدی را کسب کردند.
 
اما Droid Turbo در شارژ 100% به مقام اول رسیده و رکورد 36.45 میلی‌آمپر در دقیقه را به دست آورده است. در حالی که LG G4 و Galaxy S6 به ترتیب 31.25 و 31.1 میلی‌آمپر در دقیقه را حاصل کرده‌‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 




انتهای پیام/
برچسب ها: تلفن ، همراه ، شارژ ، سریع تر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار