شیراز؛

شهید یوسفی قبل از اعزام به زیارت امام رضا (ع) رفت

داماد شهید یوسفی از اتباع افغانی مقیم ایران، می‌گوید: قبل از اعزام به سوریه از او خواستیم به دیدار ما بیاید اما گفت اگر برگشتم به دیدار شما خواهم آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پیکر دو تن از شهدای مدافع حرم در جهرم با حضور خیل زیادی از مردم این شهرستان و اتباع افغانی مقیم ایران از میدان شهید چمران جهرم تشیع شد.

شهید خان علی یوسفی از اتباع افغانی مقیم جهرم در گلزار شهدای رضوان این شهرستان در کنار دیگر شهدای جهرم آرام گرفت همچنین دانشجو و شهید پاسدار مسلم نصر نیز امروز عصر در بخش کردیان جهرم تشیع و در گلزار شهدای موسویه کردیان تدفین می‌شود.

شرکت کنندگان در این مراسم با شعارهایی از جمله "مرگ بر امریکا"، "مرگ بر آل سعود" انزجار خود را از حامیان تروریست و داعش ابراز و با بیان شعارهایی مانند "لبیک یا حسین"و"حسین، حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" بر ادامه راه شهدا تأکید کردند.

مادر از خصوصیات اخلاقی داماد خود، می گوید: او فوق‌العاده اهل نماز شب و در اخلاق بی‌نظیر بود.

وی سعادت را حق وی می‌داند و می‌گوید او به دلیل ویژگی‌های شخصیتی شایسته این مقام بود.

همسر این شهید بزرگوار نیز بیان می‌کند: آقای نصر عاشق اهل‌بیت و حضرت فاطمه بود تا جایی که می‌گفت اگر نام همسرم فاطمه نبود دخترم را به این نام می‌نامیدم.

داماد شهید یوسفی نیز با تشکر از حضور باشکوه مردم، می‌افزاید: شهید یوسفی از همان ابتدا خواستار شهادت بود تا جایی که قبل از رفتن به سوریه از او خواستیم از تهران به جهرم سفر کند و بار دیگر او را دیدن کنیم اما او ترجیح داد به زیارت امام رضا (ع) برود.

وی با بیان اینکه او خواهان دفن پیکرش در ایران بود، بیان می‌کند: ما از مسئولان هیچ توقع نداریم اما از آن‌ها خواهان هماهنگی برای سفر مادر شهید از افغانستان به ایران برای زیارت قبر شهیدش هستیم.

داماد این شهید با اشاره به اینکه شهید یوسفی همواره در طول عمر 31 ساله خود همواره درگیر جنگ با طالبان و داعش بوده است، می‌گوید: به خواست خداوند آل سعود، امریکا و حامیان داعش را نابود خواهیم کرد.
وی با بیان خصوصیات اخلاقی شهید یوسفی می‌گوید: خوش‌اخلاق‌تر از او در خانواده ندیدم و او بسیار عاشق حضرت زینب (ع) و حضرت رقیه (ع) بود.
 
داماد این شهید می‌افزاید: مسلمانان و شیعیان در هر جای دنیا که باشند با هم هستند و دشمنان نخواهند توانست با اقدامات فریبنده خود این اتحاد را به اختلاف تبدیل کنند.

 علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه نماز شهید یوسفی به امامت امام‌جمعه جهرم اقامه شد، می‌افزاید: مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم جهرمی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الزهرا جهرم برگزار می‌شود.

وی بیان می‌کند: از عصر عاشورا تا امروز که شهدای مدافع حرم جهرمی در این شهرستان تشیع شده‌اند حال و هوای جهرم مانند دوران 8 سال دفاع مقدس است.

صحراییان با بیان اینکه مردم ما مردمی همیشه درصحنه هستند، می‌گوید کمتر کسی پیش‌بینی حضور این تعداد افراد را می‌کرد و چه زیبا مردم در این مراسم شرکت و نماز این شهید را خواندند که این امر نشان از بی‌حد و مرز بودن تشیع است.

وی در واکنش به درخواست خانواده شهید یوسفی در هماهنگی برای سفر مادر شهید به کشور، تأکید می‌کند: فرمانداری جهرم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

فرماندار ویژه جهرم تصریح می‌کند: مجلس بزرگداشت شهید یوسفی عصر امروز از ساعت 15 تا 17 در حسینیه آیت‌الله آیت‌اللهی جهرم و آئین بزرگداشت شهید نصر نیز ساعت 15 تا 17 عصر روز جمعه در حسینیه سیدالشهدا (ع) موسویه برگزار خواهد شد.

پیش از این شهید محمد استحکامی نخستین شهید جهرمی مدافع حرم همزمان با روز تاسوعای حسینی و با بدرقه خیل عظیم مردم شهرستان جهرم تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.