تهیه‌کننده «نسیم» از قانون جدید وزارت ارشاد می‌گوید

قانون جدید وزارت ارشاد در خصوص تهیه‌کنندگان سینما، جلوی تجارت و دلالی بین برخی از تهیه‌کنندگان را می‌گیرد.

مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تصویب قانون جدید در جهت دادن فقط دو مجوز ساخت به تهیه‌کنندگان گفت: به نظر من این قانون در خصوص تهیه‌کنندگانی که در مراحل اولیه کار هستند، بیشتر صدق می‌کند؛ چرا که آن‌ها در موقعیت محک خوردن قرار می‌گیرند. یعنی زمانی که فقط حق مجوز گرفتن دو فیلم را داشته باشند، در همین ابتدا و در دو فیلم توانایی خود را نشان می‌دهند و در مسیر امتحان جدی قرار می‌گیرند و در پی آن به جایگاه و افکاری می‌رسند که آیا پتانسیل و زمینه مساعد برای ورود و فعالیت در عرصه سینما را دارند؟
 
وی ادامه داد: از طرفی شاید محدودیت وضع شده باعث شود تا فعالیت تهیه‌کنندگانی با سابقه درخشان کمتر شده و تولید فیلم‌های قوی‌تر تسهیل شود.

ردایی عنوان کرد: بُعد بعدی که به احتمال زیاد هدف اصلی وزارت ارشاد بوده، جلوگیری از تجارت و دلالی ایجاد شده بین برخی از تهیه‌کنندگان است. یعنی با این کار جلوی کسانی که مجوز می‌گیرند و آن را با توافقاتی به دیگران واگذار می‌کنند، گرفته می‌شود.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: در کل دادن فقط دو مجوز ساخت به تهیه‌کنندگانی که کار خوب و ویژه انجام داده و تعهداتشان را نسبت به سینما و سازمان سینمایی به خوبی انجام داده‌اند، اتفاق خوبی نیست. چون این افراد مسیر آزمون و خطای خودشان را به درستی انجام داده و باعث پویا‌تر شدن سینما شده‌اند و این موضوع در کارنامه هنری آن‌ها مشهود است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار