سنگین‌ترین و تلخ‌ترین شکست‌های آرسنال با ونگر

تیم فوتبال آرسنال انگلیس با هدایت سرمربی فرانسوی خود شکست‌های سنگین و تلخی را متحمل شده است که از این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در ادامه رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس، تیم فوتبال آرسنال با تمام ستاره‌های خود با نتیجه عجیب 3-0 در برابر تیم دسته اولی شفیلد ونزدی تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
 
البته از این شکست‌ها در کارنامه آرسنال آرسن‌ونگر زیاد به چشم می‌خورد به بهانه شکست سنگین 3-0 آرسنال قصد داریم به دیگر شکست‌های سنگین توپچی‌ها با هدایت ونگر نگاهی بیندازیم، البته بعضی از مواردی که به آنها اشاره می‌کنیم شاید شکست سنگینی محسوب نشود، اما با توجه به اسم و رسم آرسنال و موقعیت این تیم حتماً «تلخ و دور از انتظار» هستند.
 
1-    آرسنال صفر – چلسی 5
 
در یکی از مسابقه‌های جام اتحادیه انگلیس در سال 1998 که به میزبانی آرسنال در ورزشگاه هایبوری‌ انجام شد، شاگردان ونگر با نتیجه 5 – 0 مغلوب آبی‌های لندنی شد، در این مسابقه جیان لوکا و یالی برای چلسی درخشان ظاهر شد و 2 گل به ثمر رساند.
 
2-    منچستر یونایتد 6 -  آرسنال 1
 
در جریان رقابت‌های لیگ برتر در سال 2001، منچستر یونایتد در اولدترافورد 6 -1 آرسنال را در هم کوبید، نیمه اول این مسابقه 5-1 به سود شیاطین سرخ به پایان رسید.
 
3-    تاتنهام 5- آرسنال 1
 
یکی دیگر از سنگین‌ترین شکست‌های آرسنال با ونگر باز هم در جام اتحادیه رقم خورده است، این تیم در سال 2008 در نیمه نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه وایت‌هارت‌لین تاتنهام 5-1 مغلوب این تیم شد.
 
در این مسابقه جرمین جناس، رابی کین، آرون لنون، استیر مالبرانک 4 گل برای تاتنهام به ثمر رساندند و گل پنجم این تیم را هم نیکلاس بنتر مهاجم آرسنال وارد دروازه تیم خود کرد.
 
4-    آرسنال 1- منچستر یونایتد 3
 
در سال 2009 در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آرسنال در اولدترافورد 3-1 به منچستریونایتد باخت تا در مجموع 1-4 به دست شیاطین سرخ از گردونه رقابت‌ها حذف شود.
 
در این مسابقه کریستیانو رونالدو دو گل به ثمر رساند تا نقش بسزایی در حذف توپچی‌ها داشته باشد.
 
5-    بارسلونا 4- آرسنال 1
 
این شکست سنگین در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 رقم خورد، در این مسابقه ابتدا نیکلاس بنتنر با گل زودهنگام خود نیوکمپ را به سکوت کشاند، اما فوق‌العاده ظاهر شد و به تنهایی 4 گل به ثمر رساند تا آرسنال بازی 1-0 برده را با شکست 4-1 عوض کند.
 
6-    آرسنال 2- تاتنهام 3
 
این شکست اگرچه جزء شکست‌های سنگین آرسنال محسوب نمی‌شود، اما قطعاً شکستی تلخ و دور از انتظار تلقی می‌شود در جریان مسابقات لیگ جزیره، آرسنال در حالی در برابر تاتنهام متحمل شکست 3-2 شد که نیمه اول این مسابقه 2-0 از حریف پیش بود، ولی تیم میمان در نیمه دوم به بازی برگشت و 3 گل زد تا ونگر شکست تلخی را تجربه کند.
دو گل آرسنال را سمیر نصری و مارونه چاماخ به ثمر رساندند، اما گل‌های گرت‌بیل، رافائل فان درفارت و یونس کابل سه امتیاز بازی را از آن تاتنهام کرد.
 
7-    آرسنال 1- بیرمنگام 2
 
بی‌تردید یکی از بدترین باخت‌های شاگردان ونگر شکست در برابر بیرمنگام در فینال جام اتحادیه سال 2011 است.
 
8-    منچستریونایتد 8 – آرسنال 0
 
یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ باشگاه آرسنال، در رقابت‌های لیگ جزیره سال 2011 رقم خورد.
 
تعداد زیادی مصدوم و محروم باعث شد آرسن ونگر با تیمی نصفه و نیمه به اولدترافورد برود و شاهد تحقیر تیمش باشد در این مسابقه وین رونی سه گل برای شیاطین سرخ به ثمر رساند.

9- آث‌میلان 4- آرسنال 0

آرسنالی‌ها با روحیه‌ای بالا به سن‌سیرو رفته بودند تا در لیگ قهرمانان سال 2012، در برابر روسنری‌ها صف‌آرایی کنند، اما حریف ایتالیایی با درخشش روبینیو تفنگداران را با 4 گل درهم کوبید.

10- بردفورد 1-1 (ضربات پنالتی 3-2) – جام اتحادیه سال 2012

شکست دور از انتظار دیگر آرسنال در برابر یک تیم دسته اولی دیگر رقم می‌خورد، این تیم بردفورد بود که در ورزشگاه خانگی خود، ولی پرید، توپچی‌ها را نقره داغ کرد و در ضربات پنالتی ونگر و شاگردانش را تحقیر کرد.

11- آرسنال 0 – بلکبرن 1

در رقابت‌های جام حذفی 2013، در دیدار برابر بلکبرن، آرسنال برخلاف سنت همیشگی خود که در جام حذفی به جوانانش میدان می‌دهد، این بار تیم قدرتمندی را روانه میدان کرد و گل دقیقه کولین ریچاردز ورزشگاه امارات را به سکوت فرو برد.

12- منچسترسیتی 6- آرسنال 3

رقابت‌های لیگ جزیره سال 2013- نمایش بی‌نظیر از قهرمان آن فصل لیگ برتر انگلیس باعث شد یکی از سنگین‌ترین شکست‌های آرسنال رقم بخورد، در این مسابقه منچسترسیتی در نیمه دوم 4 گل به ثمر رساند.

13- لیورپول 5- آرسنال 1

بی‌شک بهترین عملکرد لیورپول در لیگ جزیره سال 2014 در برابر ‌آرسنال بود، لیورپول در آن مسابقه در 20 دقیقه 4 گل زد تا شکست 5-1 آرسنال رقم بخورد.

14- چلسی 6 – آرسنال 0 / لیگ جزیره سال 2014

ونگر در هزارمین باری که روی نیمکت مربیگری می‌نشست متحمل شکست سنگینی شد.

در این مسابقه اشتباه داور باعث شد کیران گیبس به جای چمبرلین اخراج شود و چلسی از این مسئله نهایت بهره را برد و بهترین نتیجه خود را در برابر آرسنال به دست آورد.

15- استوک سیتی 3- آرسنال 2

لیگ جزیره سال 2014، استوک سیتی پس از یک دقیقه 1-0 از حریف صاحب نام خود پیش افتاد و نیمه اول 3-0 به پایان رسید، در نیمه دوم آرسنال سعی کرد به بازی برگردد، اما دو گل این تیم برای کسب حداقل یک امتیاز کافی نبود.

16- آرسنال 1 – موناکو 3 (لیگ قهرمانان اروپا 2015)

پس از صعود آرسنال به جمع 16 تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا وقتی در قرعه‌کشی این تیم به موناکو برخورد کرد، هواداران تیم انگلیسی بسیار شادمان شدند، اما در نهایت شاهد شکست 2-0 تیم محبوبشان در خانه بودند.

17- آرسنال 0 – وستهام 2

در رقابت‌های این فصل لیگ جزیره، آرسنال که پیتر چک را به عنوان دروازه‌بان جدیدش به استخدام خود درآورده بود، در اولین مسابقه 2-0 شکست خورد، تا چک شروع بدی را با آرسنال داشته باشد.

18- دیناموزاگرب 2 – آرسنال 1

یکی دیگر از شکست‌های تلخ و دور از انتظار آرسنال شکست در برابر دیناموزاگرب در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا است.

در خصوص شدت برای این نتیجه فقط کافی است بدانید، دیناموزاگرب از سال 1999 به بعد هیچ تیمی را در این رقابت‌ها شکست نداده بود.

19- آرسنال 2 – المپیاکو 3

یکی دیگر از نتایج ضعیف و شکست‌های تلخ آرسنال، باخت 2-3 این تیم در لیگ قهرمانان امسال در برابر المپیاکو بود، این تیم با یک گل از حریف عقب افتاد، 5 دقیقه بعد اوسپینا دروازه‌بان آرسنال توپ ارسالی از کرنر را وارد دروازه تیم خودی کرد، شاگردان ونگر در فاصله 20 دقیقه به پایان مسابقه بازی را به تساوی کشاندند، اما نهایتاً با نتیجه 3-2 شکست خورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آرسنال ، ونگر ، آرسن ونگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار