سرنوشت جنوب یمن در هاله‌ای از ابهام

انتقال شماری از عناصر القاعده و گروه تروریستی داعش از سوریه به عدن در یمن، سرنوشت جنوب این کشور را با ابهاماتی روبرو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المسیره، در گزارشی به بررسی سرنوشت جنوب یمن پس از انتقال عناصر داعش که عربستان آنها را از سوریه به عدن آورده است و نیز درخواست جمع آوری سلاح از دست عناصر جنبش جنوب، پرداخت. 

در گزارش طالب الحسنی آمده است: مسئله القاعده و داعش دیگر موضوعاتی سری نیستند. گذشت پنج سال از درگیری و تعقیب و گریز در سوریه، عراق، لیبی و یمن، از اسرار موجود پشت درهای بسته پرده برداشت. داعش از سوریه در دو مسیر موازی حرکت می کند که یکی از آنها به سمت عراق و مناطق موجود در مرزهای این کشور با سوریه و دیگری به سمت یمن است. اما حامیانی که این گروه های تکفیری را اداره می کنند همان کسانی هستند که آنها را تشکیل داده و به خدمت گرفته اند تا در عراق و سوریه نفوذ کنند. صدها نفر از عناصر داعش از سوریه به عدن و دیگر استان های جنوبی یمن منتقل شده اند. عربستان سعودی، امارات، قطر و ترکیه کار نقل و انتقال این عناصر را بر عهده داشته اند که سخنگوی ارتش سوریه نیز در روزهای اخیر به این موضوع اشاره کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: یکسره کردن تکلیف نزاع در جنوب یمن و سوق دادن اوضاع به سمت سیطره کامل داعش و القاعده بر این منطقه، هدف جدیدی است که متجاوزان سعودی آمریکایی آن را دنبال می کنند. تلاش آنها برای این است که عناصر داعش و القاعده را جایگزین نیروهای سعودی و اماراتی در جنوب یمن کنند و با اجرای سناریویی شبیه سناریوی موصل و مناطق مرزی سوریه و ترکیه، مناطق جنوب یمن را نیز بدون مقاومت و به یکباره تحویل داعش و القاعده دهند. به این ترتیب آوردن نیروهای جدید به عدن و گرفتن تسلیحات از دست آنچه مقاومت نامیده می شود، سؤالاتی درباره سرنوشت جنوب یمن مطرح می کند. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار