دو و میدانی معلولین جهان؛

الفت‌نیا به نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت

در هشتمین روز از رقابت‌های جهانی دو و میدانی قطر، هاشمیه متقیان در ماده پرتاب نیزه و علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه به عنوان چهارم دست یافتند و الفت‌نیا مدال نقره پرش طول را از آن خود کرد.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  هاشميه متقيان در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F56 با 12 ورزشکار به رقابت پرداخت و پس از راه‌یابی به فینال، در نهایت با ثبت رکورد 17 متر و 37 سانتی‌متر به عنوان چهارم جهان دست یافته و رکورد آسیا را ارتقا داد.

همچنين علیرضا مختاری در مسابقات پرتاب وزنه به عنوان چهارم جهان دست یافت.

وی در رقابت‌های کلاس F53 با هفت ورزشکار دیگر روبرو شد و در نهایت با ثبت رکورد 7 متر و 24 سانتی‌متر به عنوان چهارم جهان دست یافت.

و آخرین نماینده ایران در هشتمین روز از رقابت‌های جهانی به نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

علی الفت‌نیا در رقابت‌های پرش طول کلاس T37 در مصاف با 10 ورزشکار با ثبت رکورد 6 متر و 18 سانتی‌متر به عنوان نایب قهرمانی، نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

اما رقابت‌های نهمین روز مسابقات جهانی در حالی پایان یافت که سه نماینده کشورمان موفق به کسب نشان نشدند.

در دور مقدماتی دوي 100 متر، علی الفت‌نیا در ابتدای مسابقه به دلیل خطای استارت از دور مسابقات حذف شد. علی امیدی در ماده پرتاب نیزه، کلاس F44 در میان 16 ورزشکار با ثبت رکورد 50 متر و 14 سانتی‌متر به عنوان هفتم دست یافت.

جاوید احسانی‌شکیب هم در مسابقات پرتاب دیسک، کلاس F57 با ثبت رکورد 41 متر و 84 سانتی‌متر به عنوان هشتم جهان بسنده کرد. احسانی‌شکیب، بیشترین تمرکز خود را برای مسابقات پرتاب وزنه گذاشته بود و ماده پرتاب دیسک، در زمره مواد پارالمپیکی و حائز سهمیه نبود.

بدین ترتیب نهمین روز رقابت‌های جهانی قطر برای کاروان کشورمان در حالی پایان یافت که شمار نشان‌های کسب شده توسط ملی‌پوشان به 3 طلا، 7 نقره و 2 برنز و نیز 10 سهمیه پارالمپیک رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار