اصفهان؛

اصول فنی پدافندغیرعامل در طرح های عمرانی رعایت می شود

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اصول فنی پدافندغیرعامل در پروژه های عمرانی رعایت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج مظفر گفت: پدافند غیرعامل در حوزه عمرانی به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و تدابیر و ملاحظات ایمن سازی، مستحکم سازی، پیش بینی سامانه های جایگزین تسهیل مدیریت بحران در زیر ساختها ومکان یابی درحوزه ساختمان سازی به منظورکاهش آسیب پذیری نیروی انسانی،ساختمانها و تاسیسات، تجهیــــزات و شریانهای کشور و نیز افزایش امنیت روانی و جانی و افزایش آستانه مقاومت ملی در شرایط بحران گفته می شود.
وی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف ذکر شده بایستی سازه ها علاوه بر اینکه بصورت تخصصی و صحیح مکان یابی شده و دارای ارزیابی ریسک مناسب باشند، از دیدگاه عمرانی و سازه ای، تاسیسات مکانیکی و برقی، مقابله در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله نیز به صورت کاملا کارشناسانه و تخصصی طراحی شده باشند.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این رابطه نیز مقام معظم رهبری کلیه وزارتخانه ها و سازمان ها را موظف می نماید که در اعتبارات عمرانی پروژه های حساس و مهم، اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را منظور نمایند.
مظفرخاطرنشان کرد: مدیریت شهری نیز برای کاهش اثرات حوادث و بحران ها، چه طبیعی و چه غیرطبیعی (بشرساز)، باید روش های مدیریت و فناوریهای موجود را به ویژه در مورد ایمن سازی خدمات، تأسیسات و ساختمان های شهر بهبود بخشد و به هنگام نماید که در این راستا وجود نظام اطلاعاتی یکپارچه شهری در این زمینه و ارائه الگوی مدیریت هماهنگ شهری پدافند غیرعامل ضروری به نظر می رسد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: بر این اساس در حوزه عمران پژوهش‌های ایمنی در رابطه با پروژه های عمرانی از جمله احداث تقاطع ها و پل ها انجام می شود.
مظفر تصریح كرد: موضوع پدافند غیرعامل در رابطه با پروژه های عمرانی بررسی شده و اكنون اطلاعات برای استفاده ستاد بحران در دست تنظیم است.
وی با بیان اینكه احداث ساختمان‌ها نیز طبق استانداردهای ایمنی انجام می‌شود، خاطرنشان كرد: در احداث مركز همایش‌های بین المللی با مشاوران صحبت شده است كه با توجه به كاربری، مباحث پدافند غیرعامل برای مراكز پیش بینی شود.
وی اظهار كرد: ستاد بحران شهرداری با محوریت حوزه خدمات شهری تشكیل شده و نماینده معاونت عمران نیز در جلسات این ستاد حضور دارد . 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.