با این شیوه نوآورانه دیگر سلول‌های سرطانی به مغز نمی‌رسند

یکی از علل مرگ بانوان در اثر سرطان سینه، تومورهای مغزی است که با یک نوآوری در علم پزشکی این مشکل تا حد زیادی کنترل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان نوعی ژن را کشف کرده‌اند که فعالیت بالای آن می تواند سبب گسترش بیماری سرطان سینه زنان به سوی مغز و بروز تومور مغزی و در نتیجه کوتاه شدن عمر این دسته از مبتلایان به سرطان سینه شود.

گفتنی است، این ژن که در دو فاز آلفا و بتا وجود داردcrystallin نام دارد و اثرگذاری آن بر روی گسترش سرطان سینه به سوی تومورهای مغزی بر روی حدود 4هزار ژن بیمار مورد راستی آزمایی قرار گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان در راستای این پژوهش دریافته‌اند فعالیت بالای این ژن در افراد دارای این نوع خاص ژن سبب شده تا آنها 3برابر بیشتر از سایر افراد دچار تومور مغزی شوند.

معمولاً زنانی که مبتلا به سرطان سینه شناسایی می‌شوند به تدریج طی سالها به انواع دیگری از سرطان چون سرطان کبد، سرطان استخوان و سرطان مغز دچار می‌شوند که در صورت ابتلا به سرطان مغز طی چند ماه جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان حال با این کشف که آزمایش و غربالگری وجود ژن مسبب تومور سرطانی در آن آسان و ارزان قیمت است، امیدوار هستند بتوانند قبل از دیرشدن احتمال بروز تومور مغزی را در زنان شناسایی کنند و به درمان‌های پیشگیرانه چون شیمی‌درمانی و پرتودرمانی‌های تخصصی بپردازند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

برچسب ها: سلول ، سرطان ، ژن ، تومورمغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار