«این دیا» در قاب‌های بکر عکاسی

شش عکاس با تجارب و نگاه متفاوت در سفری غیرمشترک به سرزمینی واحد عکاسی کرده‌اند.

محمدرضا ماندنی یکی از عکاسان نمایشگاه «این دیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وقتی یک هنرمند وارد جغرافیای خاصی مثل هند می‌شود نگاه و زاویه دید شخصی خود را دارد و با همان دید با آن جغرافیا برخورد می‌کند اما وقتی هر کس با زاویه دید منحصر به فردی که دارد به همان محیط مشترک وارد شود و عکاسی کند یک شمایل کلی از آن جغرافیا به مخاطب ارایه می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه به این صورت است که هر عکاسی با دیدگاه خود در سفری غیرمشترک به سرزمین هند عکاسی کرده، به عنوان مثال دیدگاه من بیشتر متوجه رنگ و فرم بوده است، مجید سعیدی که عکاس خبری و اجتماعی است نگاه دیگری داشته و سحر فدائیان روی انسان‌ها متمرکز بوده است و بخش جامعه‌شناسی کار را ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مخاطب وارد این نمایشگاه می‌شود طیف‌های متنوعی از نگاه هنرمندان را روی یک موضوع مشاهده می‌کند که حاصل تلاش 6 فرد است که هر کدام با سبک و سیاق خود به یک سرزمین واحد نگاه کرده‌اند.

وی ادامه داد: سوژه بعضی عکس‌ها در یک لوکیشن خاص کار شده اما دنیایی کاملا متفاوتی دارد، همه کارها با تکنیک عکاسی دیجیتال اجرا شده و ابعاد آن‌ها عموما 50×70 و  چند اثر هم در ابعاد 30×40 است.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس «این دیا» تا 18 آبان در نگارخانه مهروا میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.