لرستان؛

دو هزار و 520 میلیارد ریال خسارت سیل در لرستان

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: بارش های مداوم و شدید اواخر هفته گذشته موجب خسارت دو هزار و 520 میلیارد ریالی به شهرها و روستاهای استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آریایی افزود: این میزان خسارت بر اساس اعلام دستگاههای اجرایی استان تا روز گذشته اعلام شده و به طور قطع بیشترین حجم خسارت در شهرستان کوهدشت بوده است.

وی گفت : پس از ارائه آمار تفکیکی خسارت ها توسط دستگاهها، این آمار با تایید استاندار برای اطلاع و اقدام به وزارت کشور ارسال می شود.

آریایی افزود: رومشگان، پلدختر، کوهدشت، الشتر، الیگودرز و خرم آباد از جمله شهرهایی هستند که از سیلاب های هفته گذشت دچار خسارت شده اند.

وی گفت: در مجموع با ورود سامانه بارشی به استان از هفته گذشته متوسط بارندگی سطح استان 87 میلیمتر گزارش شده است.

وی افزود: در این مدت متوسط بارندگی در نورآباد 121 میلیمتر، الشتر 107، رومشگان99، کوهدشت87میلیمتر، بروجرد 82 میلیمتر و پلدختر 78میلیمتر گزارش شده است.

وی همچنین میزان بارندگی این سامانه در شهرها ی خرم آباد، دورود، ازنا و الیگودرز را به ترتیب 65، 66، 105 و 62 میلیمتر برشمرد.

وی گفت: بارش باران و وقوع سیل در این استان طی اواخر هفته گذشته علاوه بر کشته شدن یک خانواده سه نفره کوهدشتی سبب تخریب ده ها دهانه پل بزرگ و کوچک، تاسیسات زیربنایی، شبکه های انتقال برق و آب، معابر شهری و روستایی، اراضی کشاورزی و باغی و تلف شدن صدها راس دام شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: خسارت ، سیل ، لرستان ، بارش ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.