مشهد؛

سبز، زرد و قرمز چراغ راهنمایی این بار بر تنه محصولات غذایی خراسان رضوی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح 'درج چراغ راهنمایی تغذیه' بر روی محصولات غذایی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : در قالب این طرح میزان نشانگرهای تغذیه ای شامل انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در قالب چراغ راهنمای تغذیه با رنگهای به صورت اندک، متوسط و زیاد نشان داده می شود.

محمدرضا صابری افزود: دستورالعمل درج چراغ راهنمای تغذیه ای بر روی فراورده های غذایی بسته بندی شده شامل تولید داخل و وارداتی از سوی وزارت بهداشت امسال به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 10 محصول تولید شده در خراسان رضوی نظیر کیک و کلوچه چراغ راهنمای تغذیه ای را بر روی محصولات خود درج کرده اندودر سال آینده درج چراغ راهنمای تغذیه ای بر روی تمامی محصولات تولید شده در خراسان رضوی اجباری خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این طرح به منظور آگاهی و کمک به مصرف کنندگان برای شناسایی وی‍ژگیهای تغذیه ای به صورت شفاف و قابل درک و در راستای ارتقای سلامت جامعه اجرا می شود.

گفتنی است خراسان رضوی با افزون بر 830 واحد صنعتی مواد غذایی دارای پروانه بهره برداری هم اکنون قریب به 20 درصد حجم صنعت مواد غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.