مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از رشد ۱۷ درصدی درآمد عمومی استان در هفت ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم مظفری با اشاره به اینکه درآمد عمومی سال جاری استان هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: از این میزان هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل وصول درآمدهای مالیاتی حاصل شده است.

وی با اذعان به اینکه مطابق مبلغ مصوب قانون درآمد سه هزار میلیارد ریالی برای درآمد عمومی استان در سال جاری در نظر گرفته شده است، متذکر شد: از مبلغ مصوب در هفت ماهه نخست سال ۱۷ درصد کسری داریم که نیاز است با همکاری و مشارکت دستگاه ها این کسری جبران شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان عمده منابع درآمدی استان با ۸۴ درصد از محل وصول درآمدهای مالیاتی است و مابقی از محل وصول درآمدهای فروش، جرائم، خسارات و متفرقه حاصل شده است.

مظفری در خصوص وضعیت جذب اعتبارات عمرانی دستگاه ها با بیان اینکه از ابتدای سال ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی جذب شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح ها و پروژه های عمرانی در سطح استان اختصاص یافته است.

هاشمی در ادامه افزود: همچنین ۸۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سهم ملی استانی شده و ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران نیز به استان تخصیص و در قالب اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای به حساب دستگاههای اجرایی واریز شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، درآمد ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.