روماتیسم مفصلی در جوانان خطرات بیشتری به همراه دارد

روماتیسم مفصلی شایع‌ترین بیماری در گروه بیماری‌های روماتیسمی است، که 8 درصد از انسان‌ها به آن مبتلا هستند.

دکتر آرمان احمدزاده فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بیماری آرتریت و روماتوئید (روماتیسم مفصلی) گفت: روماتیسم مفصلی شایع‌ترین بیماری در گروه بیماری‌های روماتیسمی است که بیش از 8 درصد از جامعه‌ی انسانی به آن مبتلا هستند و شیوع آن در افراد بالای 50 سال بیشتر است و با علائمی همچون: درد در ناحیه‌ شانه، گردن و اطراف لگن، تورم زانو، درد و خشکی مفاصل هنگام بیدار شدن و مواقع استراحت خود را نشان می‌دهند.

وی ضمن بیان این نکته که روماتیسم مفصلی در جوانان خطرات و عوارض بیشتری به همراه دارد، گفت: این بیماری در افراد بالای 50 سال به دلیل شباهت علائم آن با آرتروز و پوکی استخوان نادیده گرفته می‌شود و تشخیص و درمان آن به تأخیر می‌افتد.

دکتر احمدزاده مراجعه به پزشک هنگام مشاهده‌ی این علائم را توصیه کرد و افزود: تشخیص این بیماری در ابتدا با یک معاینه‌ ساده انجام می‌شود و در ادامه با انجام آزمایش‌های تخصصی می‌توان به وجود علائم التهابی در خون مثل: کم‌خونی، بالارفتن مارکرهای التهابی و نوسانات کلسیم پی برد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در رابطه با عواملی که موجب تشدید التهاب مفاصل می‌شوند بیان کرد: سرما موجب تشدید درد و التهاب در مفاصل می‌شود. در نتیجه افرادی که به این بیماری مبتلا هستند توصیه می‌شود، اکثر فعالیت‌های روزانه‌ خود از جمله شستشو را با آب گرم انجام دهند و در معرض هوای سرد قرار نگیرند و همچنین می‌توانند با رعایت رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای و استفاده از ماهی، روغن زیتون، لبینات و استفاده از کلسیم و ویتامین D این التهاب را کنترل نمایند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

برچسب ها: روماتیسم ، آرتروز ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۱:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من 26سالمه؛دیروز متوجه شدم رماتیسم دارم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام.باتشکرازشمابرای توضیحات مختصرومفیددرمورد این بیماری
آخرین اخبار