کره جنوبی و آمریکا: تحرکات نظامی پیونگ‌یانگ را تحمل نمی‌کنیم

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند واشینگتن و سئول، تحرکات نظامی پیونگ یانگ را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی در دیدار امروز در سئول ضمن درخواست از کره شمالی برای توقف فوری همه فعالیت های مربوط به برنامه هسته ای خود تاکید کردند واشینگتن و سئول هیچگونه تحرکات نظامی پیونگ یانگ را تحمل نخواهند کرد. 

در بیانیه مشترکی که پس از مذاکرات این دو، منتشر شد آمده است: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، و هان مین کو، همتای کره جنوبی وی، همچنین نگرانی عمیق خود را از تصمیم کره شمالی مبنی بر پرتاب آزمایشی یک موشک دوربرد و نیز  انجام یک آزمایش هسته‌ای اعلام کردند. 

کارتر با شرکت در کنفرانسی خبری مشترک با اشاره به استقرار نیروهای مرزی کره شمالی در مرز با کره جنوبی و نیز حمله سال 2010 به یک کشتی جنگی کره جنوبی، مدعی  شد:« هر دوی این اقدامات یادآور این نکته هستند که کره شمالی تهدیدی خطرناک و مداوم بر ضد امنیت شبه جزیره کره و منطقه محسوب می شود. »

بیانیه مشترک می افزاید : « دو طرف تاکید دارند هیچگونه تهاجم یا تحریکات نظامی کره شمالی را  تحمل نخواهند کرد.»

کره شمالی از تصمیم خود مبنی بر انجام یک آزمایش هسته ای و نیز پرتاب یک راکت برای قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین خبر داده است. آمریکا و کره جنوبی ضمن رد این ادعا تاکید دارند این اقدام با هدف آزمایش یک موشک دوربرد صورت می گیرد. 

کارتر و هان امروز درچارچوب برنامه بازنگری سالانه آمادگی دفاعی مشترک و نیز مذاکره در خصوص فرماندهی عملیاتی نیروهای مشترک در صورت تشدید تنش با کره شمالی با یکدیگر دیدار کردند. 

دو طرف همچنین بر سر تقویت همکاریها در فضا و فضای سایبری به منظور بهبود ضریب امنیتی زیرساختارهای حیاتی از جمله سامانه‌های اطلاع‌رسانی و فضایی توافق کردند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار