کرمانشاه؛

109 مورد تقاضای سقط درمانی در کرمانشاه در نیمه نخست سال

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اعلام کرد: درخواست سقط درمانی در نیمه ابتدای امسال در سطح استان، رشد 73 درصدی داشته است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه؛اَرتین کمالی گفت: 189 نفر برای انجام سقط درمانی در نیمه ابتدای امسال مراجعه کردند، که از این تعداد با 92 درخواست موافقت شده است.

وی افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با درخواست 109 مورد سقط درمانی که نهایتا با 89 مورد آن موافقت شد، 73 درصد رشد داشته است.

کمالی علت درخواست سقط درمانی را نقص یا بیماری نوزاد و نیز مواردی که نوزاد سر و یا قلب نداشته برشمرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه توضیح داد: مجوزهای سقط درمانی تنها در هفته‌های اول تا شانزدهم بارداری صادر می‌شود و چنانچه سن جنین به 16 هفته و یک روز برسد، به هیچ عنوان مجوز سقط صادر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس شرع از هفته شانزدهم به بعد روح در جنین دمیده می‌شود و بنابراین سقط آن نوعی قتل نفس به حساب می‌آید و به همین علت به هیچ عنوان مجوز سقط داده نمی‌شود.

به گفته این مسئول، چنانچه جنینی حتی سر و یا قلب هم نداشته باشد و سن او به بیش از 16 هفته رسیده باشد مجوز سقط داده نمی‌شود و در این موارد منتظر می‌مانند تا نوزادبه دنیا بیاید که عمر او زیاد نخواهد بود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، سقط ، درمانی ، نیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.