قزوین ؛

اوتیسم یا در خودماندگی

نشست علمی با موضوع اختلاط طیف اوتیسم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ به همین مناسبت اساتید و دانشجویان گروه روانشناسی دانشگاه  بین المللی قزوین ، کارکنان اموزش و پرورش استثنایی در تالار  اجتماعات دانشکده علوم اجتماعی  دانشگاه بین المللی امام خمینی دور هم جمع شدند .

در این مراسم تقی نژاد دانشجوی دکترای روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی گفت : اوتیسم اختلالی در مغز است که باعث می شود پردازش اطلاعات در مغز به خوبی انجام نشده و کودک در تعامل و ارتباط خود با دیگران دچار مشکل شود. به عبارت دیگر اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می شود.

تقی نژاد  در مورد رفتار های آشکار کودکان مبتلا به این بیماری می گوید: تماس چشمی ندارند یا تماس آنها اندک است،چرخیدن و تاب خوردن را خیلی دوست دارند ،خطر را حس نمی کنند ، حرکات تکراری و کلیشه ای دارند و به صحبت ها و یا صداها پاسخ نمی دهند .

وی اضافه کرد : هیچ درمان قطعی دارویی بر آن وجود ندارد و داروهای مورد استفاده فقط برای کاهش علائم اوتیسم کاربرد دارند .

تقی نژاد با اشاره به اینکه علائم این اختلال در سه سال اول زندگی بروز می کند ، گفت :با مداخله بهنگام می توان شاهد افزایش تواناییهای کودک و کاهش اختلالات رفتاری او شد .

دانشجوی دکترای روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی رفتار در مانی ، بازی درمانی  ، گفتار درمانی و خانواده درمانی را از جمله راهکارهای موثر در کنترل این بیماری دانست .

احمدی رییس اموزش و پرورش استثنایی  استان هم تعداد دانش اموزان اوتیسم استان را 40 دانش اموز اعلام کرد .

وی اضافه کرد : خدمات اموزشی و توانبخشی به این کودکان به صورت رایگان در مدرسه ارایه می شود.

انتهای پیام/ش


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.