اهواز؛

ظرفیت تولید برق سد و نیروگاه مارون 2 برابر شد

سرپرست معاونت طرح و توسعه سد و نيروگاه سازمان آب و برق خوزستان؛ 75 مگاوات برق به ظرفيت توليد سد و نيروگاه مارون افزوده شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ امیر قزلباشان با بیان اینکه سد و نیروگاه مارون پیش از این با قدرت 75 مگاوات در حال تولید برق بود، اظهار داشت: افتتاح مرحله دوم این نیروگاه، موجب شد ظرفیت آن به 150 مگاوات افزایش یابد.

وی بیان کرد: با راه اندازی این واحد نیروگاهی، ظرفیت تولید نیروگاه مارون از 75 مگاوات به 150 مگاوات افزایش یافته و با بهره برداری کامل از آن در زمان پیک مصرف شبکه برق سراسری، با تولید سالیانه 380 گیگاوات ساعت برق نقش مهمی در جلوگیری از بروز اختلال در شبکه برق کشور ایفا خواهد کرد.

قزلباشان اذعان داشت: در مرحله سنکرون و اتصال به شبکه سراسری برق کشور، با هماهنگی همه جانبه مرکز دیسپاچینگ ملی و پس از انجام تست های فراوان مورد نیاز روی سیستم های اصلی و کمکی نیروگاه شامل تجهیزات توربین، ژنراتور، گاورنر، سیستم تحریک، شیر پروانه ای، ترانسفورماتورهای قدرت و کمکی، سیستم حفاظت و سایر سیستم های جانبی مکانیکی، هیدرومکانیکی و الکتریکی واحد، عملیات حساس اتصال به شبکه سراسری انجام شده است.

شایان ذکر است طرح سد و نیروگاه مارون در فاصله 19 کیلومتری شمال شرق بهبهان واقع شده که در قالب طرح مطالعات اولیه تامین نیازهای آبی اراضی کشاورزی شامل 55 هزار هکتار از اراضی دشت های چهارگانه بهبهان، جایزان، خلف آباد و شادگان اجرا شده است.

این طرح در سال 1365 توسط شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس انجام شد و در ادامه با هدف تولید برق و کنترل سیلاب پس از شروع بهره برداری از واحد اول نیروگاه درسال 1383، هم اکنون واحد دوم این نیروگاه نیز به مرحله بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.